Prijava na e-nasvete

Zmigaj se za zdravje

Pogosto se zgodi, da se nekateri študenti med študijem nehote zredijo, izgubijo kondicijo in voljo do gibanja. Bodite produktivni, aktivni, naredite si urnik, pojdite na sprehod, včlanite se v kakšno rekreacijsko ustanovo in se začnite gibati. Čas se vedno najde, možnosti je ogromno. O gibanju smo se pogovarjali s trenerjem fitnesa in strokovnjakom za prehrano Urošem Petanom iz individualnega fitneskluba ONE to ONE in Andrejem Milutinovičem, osebnim trenerjem fitnesa iz fitnesa Fitnes Freak.

Šport je pomemben

Šport nam pomaga pri ohranjanju zdravja, preprečuje debelost, ohranja vitalnost telesa in nas tudi umsko razbremeni. Po besedah Petana je za zelo pomembno ohranjanje dobre kondicije, saj ta pripomore k hitrejšemu in učinkovitejšemu učenju, navsezadnje pa je katerikoli šport boljši od telesnega brezdelja. Razčlenil je pomen učinkov, ki jih imajo športne aktivnosti na telo, ter izpostavil krepilno vadbo (vadbo za moč) in vzdržljivostno vadbo (vadba, s katero ohranjamo zdravje srčno-žilnega sistema). K prvi spadajo fitnesvadba, gimnastika, pumpaerobika …, z njo pa boste dosegli primeren tonus vseh mišičnih skupin in hkrati zavarovali sklepe. Ohranili boste zdravo hrbtenico in si oblikovali telo.

Študentom svetuje dve ali tri eno uro trajajoče vadbene enote tedensko. Vzdržljivostna vadba pa bo poskrbela za vašo vitalnost tudi v obdobju starosti. Sem sodijo pohodništvo, tek, kolesarjenje, rolanje, plavanje …

Kot pozitivno lastnost vzdržljivostne vadbe Petan izpostavlja: »Dobro vzdržljivostno treniran posameznik v primerjavi z neaktivnim človekom tudi v mirovanju porablja več kalorij in je veliko boljši porabnik maščob. Posledica je vitkejše telo in boljša toleranca do nezdravih prehranskih navad.« Bodočim študentom svetuje dve 45–60 minut trajajoči vadbeni enoti tedensko in vsaj tri vadbene enote mesečno, ki trajajo vsaj 90 minut.

Pozitivni učinki športa

Če vas zanima kombinacija vzdržljivostne in krepilne vadbe, so moštveni športi pravi za vas. Mednje prištevamo nogomet, košarko, odbojko … Sodelovanje v skupini pa vas lahko dodatno motivira, saj je vključen element igre. Omejenost s časom je po mnenju Petana relativen pojem in ne bi smel biti problem, saj bo čas, ki ga boste namenili športu, dvignil učinek vašega učenja, zmanjšal pogostost obolevanja, posledično zmanjšal odsotnost ali zaostajanje za učnim načrtom, na koncu pa vam bo zaradi redne športne aktivnosti ostalo več časa in življenje bo lepše. Milutinovič pa priporoča tek, plavanje in obiskovanje fitnesa, saj gre za športe, ki ne zahtevajo veliko priprav in ne vzamejo veliko časa.

Zakaj bi telovadil?

Vse pogosteje se pojavljajo vprašanja, kako šport približati mladim? Petan meni, da je rešitev v statistiki in pravi: »Ozrite se v statistične podatke obolevanja Slovencev za tipičnimi zahodnjaškimi boleznimi (rak, diabetes, visok krvni tlak, visok holesterol, bolezni srca …), odkar smo povzeli ameriški način življenja (manj gibanja, preveč in nezdrav izbor hrane). Šport je lahko v kombinaciji z zdravo prehrano rešitev. Prednost je torej dvojna: preprečevanje težkih bolezni in lepši vsakdan. Iz tega črpajte motivacijo. Če boste poleg tega med športom še v družbi prijateljev in začeli zaradi rednega udejstvovanja v tem še uživati, je odločitev lahka. Vse, kar potrebujete, so športni copati in nekaj volje.« Milutinovič pa dodaja: »Mladim je treba dopovedati, da šport krepi telo in duha, da zbližuje ljudi, ki se ukvarjajo s športom in na splošno izboljša psihofizično stanje posameznikov, ki se ukvarjajo s športom. Ljudje najbolje funkcioniramo, če vidimo konkretne rezultate pri aktivnostih, ki jih opravljamo, zato je moj nasvet vsem (bodočim) športnikom ta, da morajo vztrajati toliko časa, dokler ne opazijo rezultatov. Potem ne bodo mogli nehati.«

Tek, kolesarjenje, planinarjenje, fitnes, moštvene igre in občasen odhod na kakšno tekmovanje so športne aktivnosti, ki jih priporoča Petan in dodaja: »Tekmovanja dobro poskrbijo za to, da se tudi takrat, ko bi najraje obležali na kavču, lažje motiviramo za trening, saj za doseganje osebnih rekordov ali dobrih uvrstitev ne smemo izpuščati treningov.« Milutinovič pa zaključuje: Še vedno je najbolj “in” tek, čedalje bolj popularni pa so tudi fitnes in različne vrste vodenih vadb, kot so aerobika, ples ob drogu, zumba … Pomembno je, da enakomerno krepite celotno telo in si izberete šport, ki vam je blizu, ga imate radi in ob njem uživate. Tako tudi rezultati ne bodo izostali.«

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjak

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ

WordPress Ads