Prijava na e-nasvete

S hrano do …

  • ENERGIJE: Suho sadje vsebuje vse snovi svežega v koncentrirani obliki. Največ ima kalija, železa, magnezija in kalcija. Odličen vir energije je vitamin C, ki ga najdeš v citrusih, kiviju in jagodičevju. Občasno si pripravi tudi kosilo s sadjem in školjkami. Izogibaj se alkoholu, nikotinu in kofeinu, ki iz tebe potegnejo prav vse energijske zaloge.
  • DOBRE VOLJE: Raven serotonina, ki deluje pomirjevalno, v možganih dvigujejo predvsem ogljikovi hidrati. Pojej banano in si pripravi testenine ali krompir.
  • KONCENTRACIJE: Malo maščob, veliko sadja, zelenjave in žit. Snovi, ki jih možgani potrebujejo za zbrano delo so kalij, kalcij in magnezij. Za optimalen rezultat kombiniraj prehrano z gibanjem na svežem zraku. Med učenjem si postrezi z banano, marelicami, jagodami, jogurtom ali skuto. Sladki prigrizki in sladkane pijače pa bodo raven tvoje koncentracije hitro znižali.
  • BOLJŠEGA SPOMINA: Posezi po hrani, ki je bogata s karotinom (sveža zelenjava, pomaranče). Za lažje premagovanje študijskih problemov so priporočljivi tudi lešniki, mandeljni, polnovredne žitarice in mleko. Če si bolj eksotične narave, si lahko postrežeš tudi z algami.
  • ODPORNOSTI: Jedem dodajaj česen, ki je naraven antibiotik. Jej živila, bogata s karotenom (korenje, paradižnik, solata, temnozelena zelenjava). Najboljša preventiva proti virusnim infekcijam je vitamin C, ki je v svežem sadju.


RECI NE! Kolikor je mogoče se izogibaj kofeinu, alkoholu, predelani hrani, nasičenim živalskim maščobam in hrani, ki so ji dodana barvila in  konzervansi.

Koliko kalorij na dan?

Telo s hrano dobiva potrebno energijo za nemoteno opravljanje osnovnih življenjskih funkcij. Energija za delovanje temeljnih življenjskih funkcij je energija, ki jo telo potrebuje v popolnem mirovanju. Pri odraslem človeku je to 1 kcal na kg telesne teže in uro. Če imaš 65 kg, torej potrebuješ za delovanje osnovnih življenjskih funkcij 1560 kcal (65 kg x 24 ur). Pri sedečem delu telo v osmih urah porabi 500 kcal. Pri fizičnem delu pa 2000 ali več kcal. Pri aktivnem preživljanju prostega časa porabiš več energije (pol ure vožnje s kolesom 200 kcal) kot pri poležavanju pred televizijo (pol ure gledanja televizije 4 kcal).

Vsak obrok ima svoj namen

Pojej 4-6 obrokov dnevno. Razporejeni naj bodo enakomerno na dve ali tri ure v obdobju od 8. do 20. ure. Telesa ne moreš preslepiti. Vsak tvoj prestopek bo kaznovalo s še bolj ekonomičnim delovanjem. Oddajalo bo manj toplote in porabljalo manj kalorij. Zajtrk je najpomembnejši obrok dneva, saj začne telo z njim spet normalno delovati. Kljub različnim nasprotnim prepričanjem je treba jesti tudi zvečer, vendar izbiraj med lahko hrano. Zvečer nikakor ne uživaj ogljikovih hidratov (kruh, krompir, testenine). Med obrokom se umiri. Hrano dobro prežveči, saj tako dobiš iz nje več hranilnih snovi, prebava je olajšana, hrana pa se hitreje absorbira.

Moški kcal/dan     Ženske kcal/dan
15 do 19 let31002500
19 do 25 let30002400
25 do 52 let29002300

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjak

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ