Prijava na e-nasvete

Joga obraza in joga smeha

Z jogo obraza do hormonskega ravnovesja v telesu

Špela Baričič, licencirana inštruktorica joge obraza po metodi Savine Atai, pravi, da je glajenje gub samo stranski učinek obrazne joge, njen glavni namen pa je izboljšanje splošnega zdravja posameznika, ki takšno jogo izvaja. Pozitivno vpliva na lobanjske mišice in na žleze v možganih, ki začnejo pospešeno izločati za zdravje, vitalnost in dolgoživost pomembne hormone, to so: rastni hormon DHEA, melatonin in oksitocin. Ti hormoni predstavljajo nekakšen obrambni zid pred stresnimi hormoni, s pomočjo joge obraza torej pomagamo vzpostavljati hormonsko ravnovesje v telesu. Ob izvajanju vaj se prekrvavitev možganov poveča, posledično pa se izboljšata koncentracija in spomin, pa tudi proizvodnja nevrotransmitorjev se poveča, to pa je ena izmed preventiv pred pojavom demence in Alzheimerjeve bolezni.

Z obrazno jogo po besedah Baričičeve vzpostavljamo tudi ravnovesje v ostalih notranjih organih po telesu, saj je prav vsak del obraza povezan z določenim organom.

Dodaja še, da je navadno obraz, kadar gre za vadbo, popolnoma zanemarjen, kadar pa izvajamo obrazno jogo, je obraz v formi, poln in brez gub.

Vaja joge obraza, t. i. celostni lifting obraza, s katero treniramo vse obrazne mišice, aktiviramo žleze v glavi, pa tudi notranje organe:

  • Najprej se nasmehnite in z usti oblikujte dolg in ozek “o”. S prsti se primite za brado, da fiksirate čeljustni del, pri tem pa dajte obe ustnici čez zobe in ju potegnite navznoter, da bodo zobje za njimi skriti. Položaj zadržite in dvignite lica oziroma se nasmehnite (še vedno držite ozek “o”). Zaprite oči in poglejte proti temenu glave. Glavo nagnite rahlo nazaj, brado potisnite naprej, nato pa jo spustite (še vedno imate obe ustnici čez zobe in dvignjena lica). Stisnite dlani v pesti, dvignite roki v zrak, ramena naj bodo sproščena, pri tem globoko dihajte in vztrajajte 30 sekund. Vajo ponovite petkrat.

Joga smeha zmanjšuje stres

Jogo smeha (hasyayogo) je utemeljil indijski kardiolog dr. Madan Kataria leta 2002 v svoji knjigi Smej se brez razloga, ljudje pa so jo izvajali že prej, predvsem starejši ljudje so se sredi devetdesetih let prejšnjega stoletja v zgodnjih jutranjih urah dobivali v parkih in se ob izvajanju joge zabavali. Odtlej se je joga smeha razširila po vsem svetu, na naša tla je prvič stopila pred približno tremi leti. Barbara Završnik, voditeljica joge smeha, meni, da joga smeha lahko izboljša telesno zdravje, krepi imunsko odpornost, zmanjšuje stres in razbija čustvene blokade, poleg tega pa pomaga razvijati vrline, kot so odpuščanje, radodarnost in sočutnost.

Dr. Kataria je dejal, da »ko se smejiš, se spremeniš, in ko se spremeniš, se spremeni tudi svet okrog tebe,« še dodaja Završnikova in ob tem pripomni, da se Slovenci vsekakor premalo smejemo. Po njenem mnenju smo naučeni, da se v določenih družbenih situacijah in okoljih enostavno ne spodobi smejati, pomembnost pa je premo sorazmerna z resnostjo.

Vaji joge smeha

  • Prvo vajo lahko izvajamo med sprehodom po mestu. Predstavljajmo si, da nam je zazvonil telefon (četudi nam ni) in se oglasimo, nato pa nam kličoči razlaga sila zabavne stvari, ob katerih se naglas smejimo.
  • Po umivanju zob si z navidezno čarobno nitko umijmo še misli. Vlečemo jo skozi ušesa, zraven pa se smejimo in si predstavljamo, da smo očistili vse negativne skrbi in misli.

Marsikomu se joga smeha zdi nenavadna, vendar udeleženci poročajo o raznovrstnih pozitivnih učinkih in izboljšanju razpoloženja.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjak

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ

WordPress Ads