Prijava na e-nasvete

Zgodbe o uspehu

Zgodbe o uspehu podjetnikov vedno navdihujejo in dajejo vpogled v to, kako je mogoče s trdim delom, inovativnostjo in vztrajnostjo doseči cilje ter uresničiti sanje. Med številnimi uspešnimi zgodbami izstopata primerja podjetij Ličila.si in Simbol d.o.o., katerih ustanovitelji, Maja Švener ter Matej Pečar, sta si s svojimi prizadevanji utrla pot do uspeha v svetu podjetništva.

Zgodbe o uspehu Ličila.si

Maja Švener skupaj s svojim fantom Gregorjem vodi spletno trgovino Ličila.si. Zaradi svoje ideje pa je postala tudi Mlada podjetnica leta 2012. Za svojo pot se je odločila po tem, ko ni vedela, kako bo s službo po končanem študiju. Študentskih del pa tudi ni bilo na pretek. Kot pravi, »na začetku poslovne poti sem vseskozi poslušala pomisleke okolice. Kaj se grem, zakaj raje ne študiram naprej. Intuicija me nikoli ne pusti na cedilu in izbrala sem težjo, a dosti lepšo pot do cilja.« Majino pot so zelo zaznamovala tudi družbena omrežja, saj jih je s pridom izkoristila in na tak način nabrala ogromno novih strank.

Stavi na osebni pristop in direktno, odprto komunikacijo. Njen nasvet: »Včasih se zdi, da se radi zapletamo pri idejah. Preproste ideje so včasih najboljše! Pomislimo, kaj pogrešamo pri nas, s čim bi lahko prepričali trg in se širili v tujino? Kakšni so naši talenti (vsakdo jih ima, tukaj ni izgovorov)? Kaj je v tujini “in” in še tega nimamo pri nas? Od najine ideje do realizacije je minil en mesec in v tem času se je dogovorilo z dobaviteljem, kupili smo izdelke in postavili spletno stran. Dlje, ko odlašamo, slabše je. Ampak pozor, vseeno je dobro imeti številke na papirju in ne delati stvari na pamet.«

Zgodbe o uspehu Simbol d.o.o.

Matej Pečar, lastnik podjetja Simbol d.o.o., za uspeh v podjetništvu stavi na moto: »Predrznost, sreča, garanje!« Njegova podjetniška zgodba je vezana na hišo na Gerbičevi ulici v Ljubljani, ki jo je podedoval. Vanjo je namestil študente in se kasneje odločil dejavnost zastaviti drugače. Matej je videl svojo priložnost za uspeh v ustanovitvi hostla.

Za Slovenijo je bilo takrat to nekaj novega. Zato so se težave začele že pri izbiri naziva, ki se je po nasvetih strokovnjakov takrat glasil: poslovno-stanovanjski objekt, namenjen za mladinsko prenočevanje. Po ustanovitvi je Matej natisnil vizitke in jih sam delil med turiste na železniški postaji. Ponudba je bila ugodna in stranke je hitro pridobil. Prvotnih 16 ležišč, ki jih je premogel objekt, je razširil na 50. Danes ima podjetje svoje prostore tudi v centru Ljubljane, od mladinskega turizma pa se je preusmerilo še k starejši ciljni publiki. Vizije za prihodnost: obstati in ostati korak pred konkurenco.

Nasveti

Red. prof. dr. Marko Jaklič z ljubljanske Ekonomske fakultete pa svetuje mladim, da se obrnejo na kar solidno delujoč startup ekosistem v Sloveniji. Obstajajo razni coworking sistemi oziroma prostori:

  • kreativni center Poligon
  • startup šole (na primer Hekovnik)
  • razna podjetniška druženja (na primer Startup cafe)
  • Združenje poslovnih angelov
  • konference (na primer PODIM)
  • razna tekmovanja doma in v tujini …

Za pomoč so pravi naslov tudi tehnološki parki in podjetniški inkubatorji, svetuje pa tudi povezovanje s profesorji na fakultetah.

Elvisa Basailović iz Tehnološkega parka Ljubljana dodaja: »Četudi je ideja dobra, to ne pomeni, da bo tudi podjetje uspešno oziroma da jo bo trg sprejel. Seveda je treba na začetku najprej skrbno pripraviti poslovni načrt. V njem realno opišemo svojo idejo in podjetje, poudarek je na realno. Potrebna je natančna tržna analiza, ki nam da podatek, ali to trg zares potrebuje. Šele nato lahko finančno ovrednotimo idejo. Ko pripravimo poslovni načrt, pa menim, da je najbolj ključno si najti ljudi oziroma mentorje, ki so prehodili podobno pot pred vami, zato vam ne bo treba delati enakih napak.«

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjak

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ