Prijava na e-nasvete

Kako začeti svoj posel iz ideje

Veliko mladih ima super ideje in jih zanima, kako začeti svoj posel iz ideje. Premakniti se je treba iz cone udobja. Vsak ima tako območje, znotraj katerega se počutite varno, kjer popolnoma obvladujete vse aktivnosti, s katerimi se ukvarjate. Cona udobja je eden večjih sovražnikov vašega potenciala. V njej ni prostora ne za rast ne za razvoj.

Odločitev je prvi korak k ustanavljanju podjetja

Za uspeh v podjetništvu se je treba podati iz svoje lupine, prevzeti tveganje in se soočiti s strahovi. Otresti se je treba individualnih strahov, kot so strah pred izpostavljenostjo, pred nastopanjem, pred odločanjem, pred neuspehom ali pred uspehom ipd. Za premik v smeri ciljev in ambicij morate biti pripravljeni na soočanja z novimi izzivi in predvsem – tvegati.

»Kako in kdaj začeti svoj posel?

Kot pri športu ali obrti je edina pot za pridobitev izkušenj praksa. Če hočete smučati, morate iti na smučišče, dobiti smučke in nekoga, ki vam pokaže, kako začeti. Kako začeti svoj posel? Čim bolj zgodaj to naredite, tem hitreje in bolje se boste naučili smučati. Brez odlašanja se torej začnite družiti s podjetniki in podjetniškimi skupinami ter bodite koristen član ekipe,« pojasni prof. Aleš Vahčič, D.School Ekonomska fakulteta. S tem boste dobili širši vpogled, nove ideje in boste korak bližje k realizaciji vaše ideje.

Podjetniška pot predstavlja tudi tveganja, ki jih morate biti pripravljeni sprejeti. Da bi svojo idejo realizirali, boste potrebovali čas, denar in veliko vztrajnosti. Na začetku podjetniške poti je veliko trdega dela, odrekanj in odločitev, ki bodo zaznamovala nadaljevanje vaše poti. Bodite strpni, in si vzemite čas za razmislek pri vsaki odločitvi. Formalno in neformalno pridobljene delovne izkušnje vam bodo v pomoč. Iniciativa Start: up Slovenija na mestu www.startup.si združuje strokovnjake, programe, delavnice in podjetniško dogajanje. Vprašajte za nasvet. Veliko vlogo pri samostojni poti bo odigrala vaša zgodba. Zgodba bo pritegnila ljudi, zanimanje, produkt, izdelek pa pot do realizacije. Po besedah Urbana Lapajneta, vodje projektov Tovarna podjemov, je pomembno pri realizaciji ideje upoštevati, ali obstajajo kupci oziroma uporabniki, saj ideja brez kupcev in uporabnikov, ki bi storitev uporabljali, jo plačali, pomeni zelo malo.

Od ideje do realizacije

Če imate dobro idejo, se vprašajte, kaj bi ta prispevala tržišču. Ena večjih napak je zaljubljenost v lastno idejo, pri tem pa lahko spregledate, da na trgu mogoče že obstaja ideja, podobna vaši, ki ponuja bistveno boljšo rešitev. Svojo idejo je torej treba preveriti, testirati, priporoča se, da mladi podjetniki preberejo kakšno literaturo. Premislite torej, kdo so vaše potencialne stranke, in idejo delite z njimi. Čim več se pogovarjajte in slika o možnosti realizacije se bo kmalu zjasnila. »Pomembno je, da vaše ideje ne gradite na podlagi vaših lastnih, nepreverjenih predpostavk, temveč slednje preverjate na trgu. V pomoč pri tem vam je tako imenovan vitek okvir (Lean Canvas). Na spletni strani www.delajvitko.si najdete enostavna orodja, ki vam bodo prihranila veliko časa in povečala možnost tržnega uspeha. Z nenehnim preverjanjem predpostavk se izognete pasti, da boste razvijali nekaj, kar na koncu nihče ne bo potreboval,« še pojasni Lapajne.

Za realizacijo ideje boste potrebovali okoli sebe ekipo, ki ji boste zaupali. Kot vodja ekipe morate svoje člane navdušiti in prepričati, da bodo mislili podobno kot vi, ni treba, da mislijo tako kot vi, saj različna mnenja in predlogi peljejo k uspehu. Za postavitev podjetja in razvoj ideje boste potrebovali denar, ki mladim na začetku predstavlja največji problem, a zato obstajajo v Sloveniji različni viri financiranja, Lapajne priporoča: »Za najbolj zgodnje faze razvoja ideje Slovenski podjetniški sklad (www.podjetniskisklad.si) ponuja razpise, s pomočjo katerih lahko financirate prve razvojne faze.« 

Red. prof. dr. Marko Jaklič opredeljuje startup podjetje kot »novonastalo podjetje, namen katerega je razvoj novega, običajno inovativnega izdelka ali storitve v pogojih velike negotovosti.« Pri tem svetuje mladim, da naj se s pravo ekipo somišljenikov odpravijo v akcijo, naj bodo pripravljeni na neuspehe in naj se čim več naučijo, ob čim manjši porabi časa in denarja.

Definicija ciljev, priprava in realizacija

Kadar želite definirati cilje, najprej poiščite odgovore na naslednja vprašanja:

  • Kaj želim doseči in kako bom to dosegel?
  • Zakaj želim to doseči?
  • Kdo vse je vpleten v realizacijo cilja?

V odgovorih se lahko skrivajo tudi informacije o tem, za katero pravnoorganizacijsko obliko podjetja se boste odločili, kje bo vaš poslovni prostor, koliko začetnega kapitala bo potrebnega za realizacijo, kako bo s promocijo in tržiščem, kdo so vaši sodelavci. Premislite tudi o lastnih veščinah (kreativno razmišljanje, komuniciranje, vodenje), o znanju, o osebnostnih lastnostih (zanesljivost, odgovornost, pogum, vztrajnost, iznajdljivost) in drugih vedenjih za uspešno vodenje in razvijanje lastnega podjetja. Pred odpiranjem podjetja se udeležujte delavnic, kjer boste pridobili potrebna znanja in veščine za sestavo poslovnega načrta. Zadržujte se v krogu podjetnikov, sprašujte in se pogovarjajte o njihovih izkušnjah. Tako boste pripravljeni na pasti, ki vas čakajo na podjetniški poti.

Imeti podjetje ni zgolj služba, ampak je način življenja. »Vsak, ki se odloči za ta korak, se mora zavedati, da bodo potrebna leta, izkušnje in dobro delo, preden bo za svoje trdo, pa vendar hvaležno delo ustrezno in dobro plačan,« meni podjetnica Andreja Šlamberger.

Viri: www.cek.ef.uni-lj.si, www.mestomladih.si, www.poslovna-asistenca.si, Oddaja Prava ideja.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjaki

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ