Prijava na e-nasvete

Vse o testeninah

VRSTE TESTENIN

Italijanske testenine – pasto, se delijo v dva glavna tipa: industrijsko izdelane testenine iz moke in vode ali tudi suhe testenine – pasta secca – in sveže testenine, narejene iz moke in jajc – pasta all’uovo, ali tudi pasta fatta in casa, doma narejene testenine. Slednje počasi izpodrinjajo prve, saj se testenine v današnjem času izdelujejo pretežno industrijsko. Znane so tudi po svojih različnih oblikah, ki imajo predvsem italijanska imena, kot so Fussili, Penne Rigate, Tortellini, Ravioli, Lasagne in seveda najbolj znani Spaghetti. Od njihovega izvora so jih nadgradili z različnimi polnili od sira do zelišč, špinače, pa vse do pršuta.

Nadgradili pa niso samo polnil, ampak tudi samo sestavo testenin, ki jih je moč najti v vedno večji izbiri okusov in sestavin kot takih. Še vedno so najbolj poznane in najbolj priljubljene pšenično jajčne testenine, katerim sledijo polnozrnate ali polnovredne testenine z različnimi oznakami – bio, eko – ali pa brez oznak. Za tiste, ki imajo intoleranco na jajca ali gluten, so v prodaji takšne, ki imajo odstranjena omenjena alergena. Na policah je moč najti tudi barvne testenine, pri katerih se pšeničnim testeninam doda špinača, paradižnik, korenček ali sipino barvilo. Malo manj znane, pa vendar prisotne, so tudi riževe, ajdove in pirine testenine.

Slednje prav tako spadajo med zdravo prehrano, saj vsebujejo nizko energetsko vrednost, malo maščob in obilo vlaknin, kar pa so optimalne sestavine za pripravo nizkokaloričnega obroka. Tudi ajdove se uvrščajo med zdrave vrste testenin, saj ajda izhaja iz družine dresnovk in je bogata z rutinom, ki pomaga pri boleznih ven, krčnih žilah, pri razširjenih podkožnih žilicah, krepi vezivna tkiva, pomaga pri krvavitvah iz dlesni in nosu, pozitivno deluje na spolno slo in poželenje ter je uspešna pri impotenci.

ALI SO TESTENINE ZDRAVE?

Testenine sestavlja moka, ki pa ni zdravo živilo. Strokovnjakinja Natalija Sakelšek opozarja, da medtem ko naravna živila hranijo celice in “dajejo”, jih umetna “jemljejo” in nas črpajo, saj so težko prebavljiva hrana. Moka je največji strup v prehrambeni industriji, vendar je prisotna skoraj povsod. Telesu jemlje dragocen kalcij in vitamin C ter ostala hranila. Vendar  pa testenine ne sestojijo samo iz bele moke, ampak jih je, kot že predhodno povedano, več vrst, med katerimi so tudi zdrave vrste. In ker testenine poleg žit, kruha, krompirja, riža spadajo med škrobnata živila, ki pa so za naše telo pomembna, saj so glavni vir energije, jih je v zmerih količinah treba uživati vsak dan. Da pa ne uživamo vsak dan ene vrste škrobnih živil, lahko za popestritev jedilnika vsakič izberemo eno imed zgoraj naštetih.

ALI STE VEDELI?

– Testenine so »hrana za razpoloženje«, z drugimi besedami: uživanje testenin vas bo spravilo v dobro voljo, ki lahko traja do 30 minut ali več po zaužitju. Zakaj? Znano je namreč, da uživanje testenin dvigne raven serotonina, ki pa v možganih sproži občutek za dobro počutje.

– Testenine, skuhane »al-dente«, so v dobesednem prevodu skuhane »za zob« ali »do ugriza«, tako kot naj bi testenine tudi poskusili, če so kuhane. Testenine bi morale biti čvrste, vendar vseeno mehke.

– Večina testenin je narejenih iz pšeničnih proizvodov (moke) in vode. Druge sestavine, ki jih uporabljajo za izdelavo testenin, so tudi riž, ječmen, koruza in fižol.

– Človek, živeč v Italiji, zaužije letno več kot 23 kilogramov testenin, medtem, ko človek v ZDA 9 kilogramov na mesec.

– Kriteriji kvalitetnih testenin: Barva – so svetlo jantarne barve. Lepljivost – bolj so kvalitetne, manj se lepijo med seboj. Zgradba površine – kvalitetna ima mat površino. Elastičnost – imele naj bi okus al-dente, ob zaužitju naj bi bile še prožne- Vzdržnost – dobre testenine je moč prepoznati po količini žvečenja, več žvečenja je potrebnega, boljša je testenina. Okus – imeti mora nežen okus po orehih.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjak

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ