Prijava na e-nasvete

Oreščki in njihove sposobnosti

Vsem oreščkom je skupno, da jih sestavlja visoka vsebnost maščob, zato so že od nekdaj cenjen visokoenergijski prigrizek. Maščobe v njih so nenasičene, za te pa vemo, da zdravju koristijo in ne višajo nivoja holesterola v krvi. Prav nasprotno. Zaradi maščobnih kislin omega-3 lahko ob njihovem uživanju nivo holesterola v krvi pade.

Vendar pa ne smemo pozabiti, da so oreščki vendarle visokokalorični in da je zmernost pri njihovem uživanju več kot priporočljiva. Ker vemo, da so zelo zapeljivi in da jih je zelo težko nehati jesti, moramo vedno imeti pred očmi, da ima 15 indijskih oreščkov kar 180 kalorij. Če boste uživali tovrstno hrano, boste polni energije. Enako je pri čokoladi, za razliko od tega, da slednja vsebuje maščobe in umetna sladila in nas zaradi teh utrudi in izčrpa.

ZAKAJ SPLOH “ŠTUDENSTKA” HRANA?

Ker hrani možgane, seveda. Samo poglejte oreh. Že po svoji podobi daje vedeti, da je hrana za možgane. Vendar to ni zgolj posledica njegove oblike, ampak tudi dejstva, da oreščki hranijo možgane, tako da jim dovajajo sladkor in s tem energijo. Natalija Sakelšek našteva: oreščki, rozine, dateljni, suho sadje, vse to je hrana za možganske celice, saj nas ohranja pri stvari in koncentraciji ter pri dobrem počutju. Ker gre za naravno hranilo, nam daje in je za telo lažje prebavljivo. Lahko se uporabijo tudi kot dodatek k drugi prehrani. Vendar pa bi jim, gledano s cenovnega vidika, lahko vse prej rekli kaj drugega, kot pa študentska hrana. Oreščki so zaradi vsebnosti olj izdelek visokega cenovnega razreda, zaradi česar se včasih ob pogledu na ceno raje obrnemo in posežemo po čem cenovno ugodnejšem, ne pa nujno bolj zdravem.

DEJSTVA IN NASVETI ZA UŽIVANJE

Bodite inovativni. Če ne marate uživati oreščkov samih, si jih lahko postrežete skupaj z zelenjavo, solatami ali s testeninami. Dodate jih lahko tudi k različnemu mesu.

Zmernost je ključ. Oreščki vsebujejo ogromno maščob. Čeprav je večina teh zdravih, vseeno pripomorejo k dnevnemu vnosu kalorij. Zato je oreščke dobro jesti »po pameti«, za dnevni vnos naj bi zadostovala polna pest.

Izogibajte se slanim oreščkom. Pečenje zmanjša vsebnost vitamina B in mineralov, prav tako pa slani in sladki oreščki vsebujejo še več kalorij in se jim je zaradi tega pametno izogibati.

NAJBOLJ PRIPOROČLJIVI OREŠČKI

Gre za oreščke, ki vsebujejo manj kot 4 grame nasičenih maščob na 50 gramov. Mednje spadajo mandeljni, lešniki, arašidi, ameriški oreščki, pinjole, pistacija in orehi, ti pa naj bi zmanjšali tveganje za bolezni srca. Vendar omejitev na zgolj zgoraj naštete ni nujna, v bistvu niti ni priporočljiva.

Različni oreški namreč služijo različnemu namenu:

– MANDELJNI so dobri za kožo, kosti in srce, ker so bogati z vitaminom E, vsebujejo pa tudi vitamin B in kalcij;

– INDIJSKI OREŠČKI ugodno vplivajo na zobe in metabolizem, saj so vir železa, magnezija, fosforja in cinka;

– OREHI pomagajo pri boleznih srca in ožilja,

– PISTACIJA pa pri gradnji kosti in zob, saj vsebuje dosti kalija in magnezija, pa tudi vitamina B6;

– ARAŠIDI zmanjšujejo raven holesterola, zmanjšujejo verjetnost za pojav bolezni srca in preprečujejo raka.

Vendar pa vedno imejte v mislih, da so najbolj priporočljivi tisti oreščki, ki vam v danem trenutku najbolj prijajo. Telo naj samo pove, vi samo prisluhnite.

Vaše telo je, v kolikor ga hranite z zdravo, svežo, naravno prehrano, nezmotljivo. Tudi, kadar rabite pregreho. Človek ni samo zunanjost in število kilogramov na tehtnici. Človek je sistem živčevja, celic, organov, tekočin in duha. Če hočete biti dobri do sebe, pri hrani nikoli ne skoparite in kuhajte zdravo ter z logiko. Tehtnica ste vi in vaše dobro počutje!

Naredite si lahko tudi lastni »student futer«. V posodico si natresite oreščke, ki jih imate najraje. Ko jih kupujete, primerjajte cene na kilogram, predvsem ko zbirate med pakiranimi in raztresenimi oreščki. Slednji so skoraj vedno malce cenejši. Na takšen način boste prihranili denar, saj boste kupovali večjo količino oreščkov, ki jih boste tudi imeli dalj časa, poleg tega pa boste jedli tiste, ki so vam najljubši.

Vir: www.mid-day.com.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjak

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ