Prijava na e-nasvete

5 mitov o kuhanju

Alkohol se pri kuhanju izniči

Alkohol se jedem doda za bogatejši okus. Mit pravi, da alkohol pri samem procesu kuhanja izpari, vendar pa temu ni tako. Količina alkohola, ki ostane v jedi, lahko znaša vse do 85 %, pri tem pa je seveda odvisen način kuhanja. Če bi želeli doseči, da alkohol popolnoma odstranite iz hrane, bi to morali kuhati kar tri ure. Hitro lahko ugotovite, da to ni prav lahko izvedljivo, saj se običajno recepti, ki vsebujejo alkohol (omake, peciva …) ne pripravljajo 3 ure.

Kuhanje v mikrovalovni pečici uniči hranilne snovi

Na to temo so bile narejene številne raziskave in ena izmed zanimivejših je raziskava narejena na podlagi posnetka pridobljenega s t. i. Kirlianovo fotografijo. Ta je pokazala, da se energija v zdravilnih zeliščih, zelenjavi in sadju, po izpostavljenosti mikrovalovom v pečici popolnoma izniči. Danes pa na tržišču obstajajo mikrovalovne pečice z invertersko tehnologijo in s pomočjo te so ne le dosegli hitro pripravljenost hrane, temveč tudi občutno višjo ohranitev vrednosti nekaterih živil. Vseeno pa priporočamo, da za pripravo jedi uporabljate tradicionalne načine priprave, saj so zagotovo najbolj zdravi. Prav tako pa se morate zavedati, da mikrovalovne pečice sevajo in lahko vplivajo na zdravje.

Dodajanje olja testeninam preprečuje njihovo zlepljenje

Sami lahko naredite hiter poizkus – v kozarec nalijte vodo in olje v poljubnem vrstnem redu ter opazili boste, da bo olje splavalo na vrh. Kako bi torej lahko olje preprečilo testeninam, da se zlepijo, ko te plavajo v vodi? Nekaj olja se pri odlivanju vode ohrani na testeninah, vendar to poskrbi le za to, da testenine postanejo ”spolzke”. Takšne ne zmorejo vsrkati omake, prav tako pa niti ta preostanek olja ne pripomore k temu, da se testenine ne zlepijo med seboj.

Kuhanje zelenjave povzroči izgubo njenih hranilnih snovi

Najvišjo hranilno vrednost ima navadno sveža zelenjava. Obstajajo pa tudi nekatere vrste, katerim se hranilne vrednosti ob pravilni pripravi celo povišajo. Nekaj primerov: segrevanje paradižnika (poveča se nivo zdravilnega likopena), segrevanje špinače (boljša absorpcija mineralov in zmanjšanje oksalatov), kuhano korenje (lažja absorpcija karotenoidov), segrevanje špargljev (povečanje vsebnosti polifenolov), kuhanje gob (povečanje hranilne vrednosti).

Vse soli so enake

V grobem lahko sol razdelimo na rafinirano in nerafinirano. V kolikor se trudite prehranjevati zdravo, je bolje, da posežete raje po tisti soli, ki ni rafinirana, saj ima precej več mineralov potrebnih za zdravje. Najslabša je navadna kuhinjska sol, priporočamo pa nerafinirano morsko sol, črno sol, himalajsko sol ter na tradicionalen način pridobljeno sol iz solin v Slovenski Istri. Pazite, da dnevni vnos soli ne bo višji od 5 g. Pri kuhanju testenin in riža, dodajte sol v vodo, meso solite pred toplotno obdelavo, prav tako zelenjavo. Na ta način bo hrana ravno prav slana in s soljo ne boste pretiravali.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjak

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ