Zelo pomembna je tudi pravilna določitev strukture spletnega mesta, razporeditev vsebin, določitev funkcionalnosti spletnih aplikacij in opredelitev njihove medsebojne interakcije (z namenom, da se uporabnika pripelje do želenih akcij). Že v tej fazi projekta se tudi določi ključne besede in besedne zveze na katere se bo spletno mesto optimiziralo za čim višje uvrščanje v iskalnikih Google in Najdi.si.
Drugi korak
je oblikovanje. Unikatno oblikovanje oz. oblikovna predloga je ključna za izdelavo pravega, marketinško optimalno zgrajenega spletnega mesta. Spletna stran mora biti že v osnovi oblikovana tako, da dobro nagovarja določeno ciljno publiko, da privablja potencialne kupce in kar je najpomembneje – da iz potencialnih kupcev ustvarja prave kupce.
Tretji korak
je programiranje in vnos tekstov. Ko je faza oblikovanja zaključena, se projekt izdelave spletne strani nadaljuje s programiranjem in postavljanjem spletne strani v funkcionalno obliko. V tej fazi se vsakemu posameznemu naročniku prilagodi tudi CMS – to je aplikacija, ki omogoča naročnikom, da samostojno, brez potrebnega znanja programiranja ali oblikovanja, spreminjajo in dodajajo vsebine svojega spletnega mesta. Na tem mestu se vnese tudi vsa potrebna besedila oz. tekste.
Četrti korak
je optimizacija.Pri izdelavi spletne strani je ključnega pomena, da se stran na za naročnika pomembne ključne besede visoko uvršča v iskalnikih. Raziskave namreč kažejo, da iskalniki generirajo kar 90% povprečnega obiska spletnih strani. Prav tako pa podatki nakazujejo, da si kar 80% iskalcev informacij ogleda le prvo stran rezultatov iskanja.
Peti korak
je gostovanje in vzdrževanje. Ko je spletno mesto končano, izdelovalec spletne strani naročniku nudi tudi gostovanje na svojih strežnikih in je na voljo za vzdrževanje, vsakršne spremembe funkcionalnosti in nadgradnjo spletnega mesta.
Zadnji korak
zajema spletni marketing. Poleg visokih položajev v iskalnikih, se naročnikom vedno ponudi tudi možnost vodenja spletnega marketinga, ki je lahko še dodatni generator obiskanosti na strani. Pri tem se največ osredotočajo na oglaševanje v iskalnikih Najdi.si in Google ter na oglaševanje s pasicami (bannerji) na raznoraznih portalih.
In komu zaupati tako pomemben projekt, kot je izdelava spletne strani? Na kaj morate biti pozorni ob izbiri partnerja? Tina Alpner iz podjetja noviSplet svetuje:
- Vedno preglejte reference izvajalcev, ki naj jih bo veliko. Poglejte tudi kako dobro se referenčne spletne strani uvrščajo na iskalnikih;
- Preverite kako dobro se sam izvajalec uvršča na iskalnikih – če zna poskrbeti zase, bo tudi za naročnika;
- Ekipa izvajalca naj vključuje različne profile strokovnjakov (tržniki, oblikovalci, programerji), saj samo en posameznik ne more biti vrhunski strokovnjak na vseh področjih;
- Ekipa z več zaposlenimi vam lažje zagotovi nenehno profesionalno podporo (tudi v primeru morebitnih kakršnihkoli težav na strani);
- Izredno pomemben dejavnik so tudi večletne izkušnje na trgu, ki poleg utrjenih marketinških, oblikovalskih in programerskih znanj prinesejo tudi še kako pomemben podjetniški vidik.
Za pomoč pri nastajanju članka, se zahvaljujemo Tini Alpner iz podjetja noviSplet.com.