Oblecite se v samozavest, še preden pridete na razgovor. Zravnajte se, ko sedite v čakalnici. Vaš hrbet naj bo raven, brada vodoravna s tlemi. Tudi če mislite, da vas nihče ne opazuje, se najverjetneje motite. Na odločitev o vaši zaposlitvi ne vpliva zgolj oseba, s katero boste opravili razgovor, temveč tudi vsi, s katerimi ste imeli kakršenkoli stik na poti do tja.
Stisk roke je običajno prvi in edini stik s sogovornikom, zato je tako zelo pomembno, da ga naredite z občutkom. Pa saj že veste – ne ponujajte mrtve ribe in ne lomite kosti. Med rokovanjem ne pozabite niti na očesni stik in nasmeh. Čudovit prvi vtis je za vami. Če vam je to uspelo opraviti brezhibno, vas zadaj čaka lažji del pogovora. Govorili boste namreč o tem, kar že veste, zato je kakršnakoli nervoza popolnoma odveč. Morda ne škodi, da tik pred razgovorom obnovite pomembnejše mejnike v vašem življenjepisu in imena oseb oz. podjetij, ki ste jih navedli kot priporočila.
Pozorno poslušajte, kaj vas sogovornik vpraša, vzemite si dovolj časa, da razmislite o formulaciji stavka in odgovorite zgolj tisto, kar ste bili vprašani.
Telesna govorica uspešnega iskalca
Seveda so vaši odgovori na vprašanja ključnega pomena pri odločitvi za zaposlitev, a vendarle ima pomembno vlogo tudi telesna govorica. Ne le prvi vtis, temveč tudi vaše vedenje tekom celotnega intervjuja. Bodite pozorni na to, kako sedite. Spet naj bo hrbet raven, pri tem pa se nagnite nekoliko naprej. Tako sporočate, da vas pogovor resnično zanima. Ravno nasprotno bi namreč dosegli v primeru, če bi se naslanjali na stol. Medtem ko poslušate, roke nežno položite v naročje. Ko nastopi vas čas za govorjenje, si dovolite z njimi pokazati lahkotne geste. Izogibajte se prekrižanim nogam, saj takšna drža sporoča defenzivnost in umik. Preprosto jih enakomerno v celoti »odložite« na tla in si tako zagotovite dobro ravnotežje.

Najpogostejše napake, ki jih delamo na razgovorih
Ste kadilec? Potem dvakrat premislite, preden prižgete cigareto na dan razgovora za službo. Vonj ima namreč izredno močan vpliv na počutje in posledično na odločitve. Pri tem velja pravilo: pozitiven vonj pozitivne odločitve, negativen vonj negativne odločitve. Iskreno povedano – cigaretni vonj ni ravno prijetna dišava.
Normalno je, da imate pred in med razgovorom nekoliko treme in normalno je, da želite povedati vse, kar veste, in to čim prej. Poskrbite, da na vprašanja odgovarjajte počasi, premišljeno in strukturirano. Vzemite si čas, da razmislite o vprašanju in če potrebujete, prosite tudi za dodatno razlago. Predvsem pa odgovorite točno tisto, kar sogovornika zanima. Dodatna razlaga lahko pomeni dvoje: 1) ne spoštujete njegovega časa, 2) izmikate se odgovoru.
Ne zamujajte. Pravilo, ki preprosto ne potrebuje dodatne razlage.
Kaj zaposlovalci iščejo pri prihodnjih zaposlenih
Na prvem mestu zapišete znanje ni vedno treba zapisati svojih znanj. Če podjetje potrebuje odličnega programerja, bo seveda znanje programiranja izrednega pomena. Spet na drugih delovnih mestih, kjer je mogoče znanje osvojiti v zglednem času, so pomembnejše mehke veščine, kot so komunikacijske sposobnosti, kritično razmišljanje, vodstvene sposobnosti, pozitiven pristop, timsko delo, delovna etika. Dandanes smo namreč obkroženi z informacijami in znanje je na vsakem koraku. Na trgu, prepredenem s konkurenco zmaga tisti, ki ga zna poiskati in uporabiti za rešitev problema.
Podjetje išče vaše znanje, vaše kompetence, vas kot osebo, ki se bo vklopila v ekipo in doprinesla svoj delček energije v skupen cilj. Tako ob morebitni zavrnitvi ne boste občutili razočaranja, saj boste preprosto vedeli, da vas pravo podjetje še ni prepoznalo.