Prijava na e-nasvete

Ribe za vsak dan

Ribe so zdrave, saj vsebujejo veliko beljakovin, vitaminov, mineralov in maščobnih kislin omega 3. Plave ribe v povprečju vsebujejo več maščob in zato tudi višjo energijsko vrednost kot bele ribe. Maščobne kisline omega tri so pomembne pri uravnavanju različnih fizioloških procesov v organizmu. Med drugim:

  • preprečujejo strjevanje krvi in tako varujejo pred možganskim in srčnim infarktom,
  • blažijo vnetne procese,
  • uravnavajo krvni tlak,
  • preprečujejo srčne aritmije, regulirajo imunski sistem,
  • znižujejo krvne maščobe,
  • ugodno vplivajo na razvoj kosti in hrustanca,
  • delujejo antidepresivno.

Priporočeno je, da bi jedilnik na dan vseboval dva do tri dag rib oziroma 14–21 dag rib na teden, v enem ali dveh obrokih.

KATERE RIBE KUPITI?

Za najbolj cenjeno ribo velja slanik, sledijo pa mu trska skuša in tuna. Svežo ribo prepoznamo po tem, da so njene oči prozorne in nabrekle, škrge so rdečkaste barve, meso je čvrsto, koža je gladka in svetlikajoča, vonj pa nikakor ne sme biti neprijeten. Predvsem pa kupujte ribe od preverjenih dobaviteljev. Nekatera lovna območja so namreč bolj onesnažena, zato ribe vsebujejo višje vrednosti živega srebra (morski psi, sredozemske tune, mečarice in jegulje). Predvsem se moramo o tem prepričati za ribe, ki jih uživamo surove. Sicer pa je najbolj varno, da jih toplotno obdelamo na 70 °C. O izvoru se pozanimajte tudi pri gojenih ribah. Slovenski ribogojci vzrejajo kakovostne ribe, predvsem odličnega brancina.

KORISTNI NASVETI

  • Uporabljajte kakovostno olje (oljčno, sončnično, repično), saj na kakovost ribjega mesa vpliva tudi  postopek priprave rib. Sicer pa je bolje, če jih pečemo v pečici ali dušimo v vinu.
  • Ribe so hitro pokvarljive, z njimi je treba ravnati higienično. Ko jih prinesemo domov, jih damo bodisi v hladilnih bodisi v zamrzovalnik. Pazimo, da ne okužimo drugih živil. Odtajamo jih v hladilniku ali pod mrzlo tekočo vodo v originalni embalaži.
  • Da ne zadržite vonja po ribah, jih najprej umijte z mrzlo in nato še s toplo vodo.
  • Če želite, da riba ostane bolj čvrsta in med kuhanjem ne razpade, dodajte v vodo malo kisa ali limoninega soka.
  • Ribe bodo dalj časa ostale sveže, če jih po čiščenju natrete s soljo od zunaj in znotraj. Pred uporabo pa jih sperete.

Viri: Andrej Goljat: Ribe in morski čudeži, www.zps.si, www.zzv-lj.si, www.radjemribe.si.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

Sodelujoči strokovnjak

PODOBNE INFO

PUSTITE KOMENTAR

Prosim vnesite svoj komentar!
Prosimo, vnesite svoje ime tukaj

PREBERI VEČ