Nekateri blogerji objavljajo svoje zapise in razmišljanja o modi, določeni blagovni znamki, liniji oblačil, kampanji, modnih revijah, novostih, smernicah; drugi naredijo serije fotografij, kjer sami ustvarijo določene stajlinge; tretji posnamejo neko modno navdušenje, trend, modne navdihe, ki jih iščejo na ulici, v kavarni, v filmih/znanih serijah, naravi … Pišejo o vsem, kar se dogaja okoli njih in v njihovem življenju, kar pa znajo vedno tudi dobro povezati z modo. Ob tem se zgledujejo po vzornikih (modnih oblikovalcih in drugih modnih ikonah, znamkah oblačil, obutve, dodatkov …). V objektiv fotoaparatov modni blogerji lovijo tudi ‘outfite’ ljudi, ki jih najdejo na ulici, kreativno ustvarjene izložbe in vse, kar jih navdihuje.

ZGODBE O USPEHU

Blogerji v tujini, ki so zares zelo navdušeni nad modo in jih precej zanima modni svet, iščejo najrazličnejše načine razvijanja kariere na tem področju in se na takšen način želijo uveljaviti in uspeti. Nekaterim uspe do te mere, da s svojim hobijem pisanja bloga in spremljanja modnih trendov ter modnih navdihov tudi služijo. Nekoč neznana dekleta/fantje so danes vzor tudi številnim slavnim zvezdnikom, ki po njih povzemajo določene smernice, prav tako pa narekujejo trende tudi modnim oblikovalcem.

V tujini je zelo uspešna Karla Deras z blogom Karla’s Closet, ki ima tudi prodajalno starinskih oblačil, sedaj pa je v sodelovanju z Romanom Luxeom ustvarila tudi svojo linijo nakita Power to the Python. Znani blog The Sartorialist je z idejo ustvariti dvosmerni dialog med modnim svetom in svojim odnosom do vsakdana začel ustvarjati fotograf Scott Schuman. Sedaj v reklamnih kampanjah sodeluje z znanimi modnimi hišami. Z modnim blogom ‘The Blonde Salad’ je začela tudi Italijanka, študentka Chiara Ferragni, ki ima danes svojo linijo čevljev, sedaj pa se poteguje tudi za nagrado Bloglovin’ Awards 2012. Med slavne se je prebila tudi 36-letna blogerka iz Londona, Catherine Kallon (Red Carpet Fashion Awards), ki se je med zvezdni prah prebila leta 2009, ko je kot modna poročevalka opazila, da je Angelina Jolie na neko podelitev prišla v narobe obrnjeni obleki. Njen blog danes obišče več kot 10.000 ljudi.

Anže Frantar se je z ustvarjanjem bloga Ulični stil začel ukvarjati konec februarja 2011. Ideja je bila preprosta: zajeti zanimive stajlinge, ki izstopajo na ulici. Začetno inspiracijo za to delo je črpal od znanega blogerja Yvana Rodica (Facehunter), ki ga je imel pozneje tudi možnost spoznati. Svoj nasploh prvi blog je pričel pisati leta 2004. Govoril je o splošnih tematikah. Do leta 2008 je bilo bloganje v Sloveniji v vzponu, nato pa je postalo nekoliko odveč, kar pravi, da je dobro, saj so se ohranili le blogi, ki imajo neko dodano vrednost.

Večina njegovega dela se zgodi zunaj, na ulici. Bloganje predstavlja njegov dnevni sprehod po centru Ljubljane. Včasih ima srečo in vidi kaj zanimivega, spet drugič pa ne. Težave ima pri tem, ali se oseba, ki se mu zdi zanimiva, sploh želi fotografirati. Pravi, da je drugače v Parizu, Londonu, Firencah, kjer so ljudje do tega bolj odprti. »Modni blog je v večini primerov neki osebni dnevnik, ki pa kot glavno, rdečo nit jemlje dnevne stajlinge. Zanimivi ljudje, ki imajo še posebej izdelan stil, pa privabljajo množice. Tako ustvarijo neko svojo blagovno znamko, pod katero so prepoznavni. Ker večji del njihovega bloganja predstavljajo obleke, ustvarijo lastne kolekcije, ki se v večini primerov prodajajo na spletu. In to zelo uspešno,« pravi Anže.

O vplivu blogov na množico Anže meni, da modni blogi predvsem popularizirajo določene kose oblačil, ki bi se sicer na trgu izgubili v množici drugih. Modni blogerji kot medij imajo močan vpliv na modne znamke, ki se na vsak način želijo še naprej uspešno prodajati. Vsak izmed modnih blogerjev ima neko svojo ciljno skupino, ki mu sledi, kar pomeni, da do neke mere vpliva na njih in na kupno moč. Modne znamke pa poskušajo slediti tem trendom in se jim prilagajajo.

Saša je s svojim blogom začela poleti 2009, prej pa je le občasno spremljala nekaj blogov in kmalu ugotovila, da bi to rada tudi sama počela. Odločitev o pisanju bloga je bila spontana, začetki pa precej amaterski – s slabim fotoaparatom, na neprivlačnih lokacijah.

Kako je bil videti njen prvi blog?

»Moja prva objava je bila sestavljena iz fotk outfita, ki ga še zdaj “znam na pamet”: črn blazer s srebrnimi zakovicami, “plastic fantastic” legice, modra vintage torbica,« je zaupala Saša. O svoji blagovni znamki ne razmišlja, ker ni oblikovalka oziroma ji za to manjka nekaj znanja.
Sama redno spremlja okoli 100 blogov (njen seznam najljubših, ki se sproti spreminja, najdete na njenem blogu pod zavihkom “faves”). Najraje ima bloge z zanimivimi outfiti. Navdušujejo jo blogerji, ki izgledajo stajliš z malo denarja – precej bolj kot tisti, ki so (pre)polni dragih dizajnerskih kosov. »Med svojimi najljubšimi blogi bi izpostavila Marian Kihogo, Dirty Hair Halo, Park & Cube, Late Afternoon, Fashion Westie, Artfully Awear, B. Jones Style. Spremljam tudi nekaj slovenskih blogov, najbliže sta mi Running in My Heels ter Kitchy World in Bitchy Words.«

Viri: www.ulicnistil.com in  www.duckalicious.com.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR