Vitamini

Aza zdravo kožo, sluznico, za očizelena in rumena zelenjava, jetrca, mleko, maslo, sir, mleko, margarina,  marelice, listnata zelenjava
B1za pridobivanje energije iz ogljikovih hidratovpolnozrnat kruh, krompir, stročnice, meso, rumenjak, kvas, arašidi, gobe, krompir, svinjina
B2za razgradnjo beljakovin, maščobmleko, sir, perutnina, meso, žita, kvas, ribe, jogurt, jetra, jajca, polnozrnata žita, rakovice, dagnje, gobe, mandlji, bučno seme
B6za živce, presnovo in razgradnjo aminokislinribe, meso, polnozrnata živila, krompir, soja, banane, perutnina, stročnice, rumenjak, listnata zelenjava, orehi, kvas, slive, rozine, paprike, brstični ohrovt, cvetača, avokado
B12za nastajanje rdečih krvničk, obnovojetrca, slanik, losos, govedina, jajca, mleko, skuta
Cza krepitev imunskega sistema, varovanje celic pred škodljivimi vplivi, za vezivno tkivo, zobe in kosticitrusi, paprika, jagodičje, kivi, cvetača, paradižnik, melona, šipek, črni ribez, krompir
Dza vsrkavanje kalcija, ki je potreben za kosti in zobemeso, gobe, margarina, mastne ribe – slanik, prekajen slanik, losos, sardine, postrvi, rumenjak, jetra
Folna kislinaza delitev celic in nastajanje novih celicgobe, jetra, orehi, rumenjak, zelena listnata zelenjava – peteršilj, vodna kreša, špinača, endivija in brokoli, kvas, drobovina, oreščki – arašidi, pšenični kalčki, surova pesa, stročnice
Evaruje celice pred radikali inpreprečuje oksidacijo nenasičenihčobnih kislinsončnično olje, margarina, polnozrnata žita, oreščki in semena – sončnično seme, mandlji, lešniki in pinjole, brokoli, zelena listnata zelenjava, oves, avokado
Kza izgradnjo snovi, ki so potrebne za strjevanje krvizelena zelenjava, jetrca, mleko,paradižniki


Minerali

Jodza tvorbo hormonov žleze ščitnicemorska hrana, čebula
Kalcij (Ca)za krepitev kosti, zob, mišičnih celicmleko in mlečni izdelki, soja, siri, sardine,
Magnezij (Mg)za delovanje mišic, proti krčemfige, mandeljni, neoluščeno zrnje, oreški,
Kalij (K)za uravnavanje pritiska v celicah, vpliva na delovanje srca in aktivira številne encimegrobo mleta žita in kruh iz njih, zeleno sočivje, stročnice, sadje
Natrijza vzdrževanje napetosti tkiv, potreben za vzdražljivost mišic in živčevjardeče meso, perutnina, jetra, mleko, sir,čnice, orehi, sadje, namizna sol
Selenza varovanje celic pred škodljivimi radikalimorska hrana, ledvice, jetra, žitni kalčki,čebula, paradižnik, brokoli, česen, rjavi riž
Železopri prenosu kisika v krvi, pomemben pri gradnji mišičnegasvinjina, govedina, jetra, rdeče meso, jajčni rumenjak,

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR