Najnovejša ameriška raziskava Health and Fitness Journal napoveduje ponoven vzpon skupinske vadbe ter porast pri uporabi tehnologije za merjenje rezultatov. Izbrali smo nekaj vadbenih trendov, ki jih je vredno spremljati v tekočem letu.

Pound

Kombinacija kardia in treninga za moč, ki vključuje bobnarske palice, je osvojila svet. Izvaja se ob energetični glasbi. Medtem ko s palicama v ritmu bobnamo ob tla, delamo počepe, skoke, predklone in različne razgibalne vaje. Njen adut so posebne bobnarske palice, s katerimi razbijemo enoličnost gole vadbe in jo naredimo zabavno.

Groove

Groove je plesna vadba brez učenja korakov, ki kombinira energetično glasbo in lahke gibe. Pri groovu ni napačnih korakov, saj gre za individualno kardio vadbo, pri kateri smo spodbujeni k prostemu gibanju.

Barre

Barre je telovadba ob baletnem drogu. Gre za kombinacijo baletnih, joga in pilates poz, ki se fokusirajo na izometričen trening moči. Z drogom lovimo ravnovesje, medtem ko krčimo in raztezamo določeno skupino mišic. Kot pripomoček lahko uporabljamo tudi lažje uteži, s katerimi kurimo maščobe.

Crawling

Plazenje je en od novih trendov, ki morda na prvi pogled deluje čudno, saj so vaje prav takšne, kot jih ob tem imenu pričakujemo. Plazenje po tleh na najrazličnejše načine je namenjeno vsem, različne tehnike plazenja pa delujejo na različne predele našega telesa. Vadba poleg mišic krepi naše motorične sposobnosti, ravnovesje in prostorsko orientacijo.

Animal flow

Izredno nizki počepi, skoki in plazenje so pri animal flowu prav zares navdahnjeni s safarijem. Funkcionalne vaje z lastno težo, ki kombinirajo gimnastiko, parkour, capoeiro ter breakdancing, oponašajo gibanje živali. S to vadbo boste, poleg stegen in trebuha, urili predvsem mišice, na katere druge vadbe pozabljajo.

Inferno hot pilates

Vadba, ki si zares zasluži naziv za najbolj vročo, je hit v ZDA. »Peklensko vroč pilates« uporablja principe pilatesa, izvaja pa se v vroči sobi ob energični glasbi. Vadba je primerna za vse, namenjena pa je predvsem krepljenju mišic in izgubi maščob.

Waveshape

Waveshape je bil najprej namenjen treningu profesionalnih surferjev. Pri njem ne uporabljamo pripomočkov. Vaje zajemajo večdimenzionalna gibanja, privzeta iz različnih vodnih športov, z njo pa treniramo eksplozivnost, vzdržljivost, fleksibilnost in ravnovesje.

Bodyart trening

»Izreden koncept treninga za novo zavest« ali BodyArt kombinira vaje z lastno težo in vaje, ki jih pri zdravljenju uporabljajo terapevti. Vadba je mešanica fizioterapije, plesa, tai chija in joge, utemeljena pa je na petih principih kitajske medicine. Vadba je relativno težka, namenjena pa je obnavljanju telesa.

Supanje

Je zagotovo šport, o katerem se zadnje čase veliko govori. SUP sicer pomeni Stand up paddling, prevedeno v stoječe veslanje. Vse kar potrebujete so SUP deska, veslo in reko, jezero ali morje. Supanje je primerno za vse, ne potrebujete nikakršnega predznanja, njegova prednost pa je, poleg tega, da je dobra rekreacija za celotno telo, da lahko v tišini opazujete lepote narave, vmes ko drsite po gladini. Opremo za supanje si lahko tudi izposodite (cene se gibljejo 20-25 evrov/dan), priporočamo pa, da se na prvo supanje odpravite z osebo, ki vas bo naučila osnov.

Vadba na mini trampolinih

Zavzema fitnes centre po svetu. S polurnim skakanjem lahko porabite do 160 kalorij, vadba pa je zabavna, energična in še posebej primerna tudi za tiste, ki imajo težave s koleni, gležnji, hrbtenico in sklepi nasploh. Vaje se izvajajo ob poskočni glasbi, redna vadba bo okrepila vaše mišice, izboljšala vaše ravnotežje, okrepil pa se vam bo tudi trup.

Bokwa

Je ena od novejših skupinskih vadb. Podobna je zumbi, vendar so koraki bolj strukturirani, saj potekajo v obliki številk in črk (L, 3, J, K). Vadba se izvaja ob popularni glasbi in ko enkrat osvojite osnovne korake, se lahko prosto gibljete v ritmu glasbe. Posebej primerno za vse, ki imate občutek, da ples ni za vas.

Kardio tenis

Še ena od novosti, in predstavlja vadbo za celotno telo. Je skupinska vadba na teniškem igrišču in temelji na gibanju celotnega telesa, saj združuje kardio vadbo aerobike in gibanje tenisa. Vadba poteka ob glasbi, primerna je za vse in je tipična aerobična aktivnost, ki izboljša zdravstveno stanje ter pripomore k izgubi kalorij.

Hydrospinning

Ali spinning, ki se izvaja v bazenu. Udeleženci so oblečeni v kopalke, njihova spodnja polovica telesa je v vodi, kjer z nogami poganjajo kolo pod vodo. Kolo seveda ni pravo kolo, temveč naprava, na kateri vrtite pedala. Ker vse skupaj poteka pod vodo, je upor pri vrtenju večji, zato je takšen spinning tudi bolj naporen, posledično pa je to vadba za celotno telo, ki se je iz Francije razširila po vsem svetu.

Aerial joga

Ki jo lahko poimenujemo tudi lebdeča telovadba, združuje elemente joge, akrobatike in fitnesa. Izvaja se s pomočjo svilenih trakov ali mrež, ki visijo s stropa. Med vadbo imate občutek lebdenja, na glavo obrnjen pogled pa ni nič nenavadnega. Večino vadbe visite v zraku, še posebej pa je vadba koristna za zdravo hrbtenico, zagotovo pa na njej odkrijete fleksibilnost telesa.

Punk rope

Bi lahko opisali kot skakanje s kolebnico za odrasle. Je zabaven in učinkovit trening, ki izboljša moč, koordinacijo, ravnotežje in ritem, znan pa je po izdatnem zgubljanju kalorij. Posebnost takšnega treninga je, da poskuša udeležence povezati v skupnost – tako so tudi treningi tematski, kar pomeni, da ni nič nenavadnega, da so nekateri udeleženci oblečeni v kostume.

Body rowing

Vadba, ki združuje tehniko pilates body in veslaško vadbo. Osredotoča se na mišice globljega sloja, t. i. stabilizatorje, mišice, ki jih z »običajno« aktivnostjo ne aktiviramo. S krepitvijo stabilizatorjev povečujemo tudi prožnost in gibljivost sklepov. Individualna vadba rowing, ki traja 90 minut, vas bo v povprečju stala 55 evrov. Pozanimajte se tudi za študentske popuste.

Bollywood ples

Ples in glasba v bollywoodskih filmih postajata vse bolj popularna in globalno razširjena. Ples izvira iz klasičnega indijskega plesa – različnih zgodovinskih dvornih plesov severne Indije ali folklornih plesov. Danes se povezuje z modernimi plesnimi stili zahoda. Največkrat je mešanica, ki združuje elemente klasičnih indijskih plesov, orientalskega plesa, indijske folklore in še nekaterih modernih oblik, kot so jazz, hip hop in celo latinsko-ameriški ter standardni plesi. Bollywoodski ples v večini poučujejo v šolah za orientalski ples, največkrat v obliki plesnih delavnic, zadnja leta pa postaja trend poučevanja bollywoodskega plesa kot rednega tedenskega tečaja. Mesečna karta vas bo v povprečju stala 35 evrov, za študente ponujajo popuste.

Boot camp

Boot camp je krožna vadba, ki temelji na funkcionalnih vajah z lastno težo. Med vadbo posameznik porabi ogromno kalorij, mišice pa s pravo izbiro vaj pridobijo lep tonus. Vadba boot camp pospešuje presnovo, kar vpliva na večjo porabo kalorij tudi več ur po vadbi. Cilj vadbe je, da poleg moči razvijete tudi vzdržljivost. Štirje obiski vas bodo stali približno 40 evrov. Na izbiro pa imate tudi Vikend boot camp, kjer cel vikend vadite po principu vojaškega usposabljanja.

Nanbudo

Vaše telo se bo s pomočjo ergonomsko zasnovanih japonskih tehnik nanbuda, ne glede na starost ali športno pripravljenost, fizično razvijalo in krepilo na neškodljiv način za sklepe, sklepne vezi in celotno telo. Treningi na trenutke izgledajo kot nekakšen ples. Učinki nanbuda so učinkovita samoobramba, krepitev ter ohranjanje telesnega in mentalnega zdravja. Za 13 treningov boste odšteli od 45 evrov naprej.

Shape boxing

Trening ob glasbi, ki diši po borilnih veščinah in je kombiniran s kombinacijami na vrečah, je morda pravi za vas. Ob vadbi se boste znebili negativne energije, povečali kondicijo in kurili maščobne zaloge. Gre za kombinacijo tajskega boksa in kickboksa, ki vključuje vaje za oblikovanje celotnega telesa in vaje za raztegovanje ter ohlajanje telesa. Povprečna cena za mesečno karto je 40 evrov.

Spinning

Je skupinska vadba, ki se izvaja na spinnerju (stacionarnem kolesu) ob spremljavi glasbe. Kljub skupinskemu značaju gre za individualen trening, kjer si na spinnerju sami nastavljate obremenitev, glede na starost, fizično pripravljenost in zadan cilj. Priporočena je kolesarska oprema in merilec srčnega utripa. Za mesečno karto z neomejenim obiskom vam bodo zaračunali 60 evrov, za študente ponavadi ponujajo tudi popust.

Kettlebell

Za vadbo ni treba imeti predznanja, primerna je tudi za tiste v slabši fizični pripravljenosti. Gre za delo z  različno težkimi utežmi kettlebell. Kettlebell pomaga razviti človekove osnovne motorične sposobnosti in pripravi telo na težje telesne napore. Z redno vadbo se bo vaše počutje izboljšalo, sprostili se boste, vaša drža pa bo bolj pravilna. Vadite lahko tudi doma.

Že Grki so razumeli, da zdrav um potrebuje zdravo telo, zato si ob učenju vzemite čas za vadbo. Pazite na zdravo prehrano in si vzemite dan za počitek, da regenerirate svoje telo. Seveda ne pozabite, da je tudi smeh pol zdravja! Počutite se dobro v svojem telesu. Zmigajte se in naredite nekaj zase. Dobro dene.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR