V kriznih obdobjih partnerskega življenja ima izjemno pomembno vlogo zaupanje, ki pa ni samoumevno, zanj je treba skrbeti in ga graditi. »Dober način spopadanja s strahovi in morebitnimi, že nastalimi težavami, temelji na komunikaciji med partnerjema, ki teži k reševanju konkretnih težav in iskanju različnih kompromisov,« pravi psihologinja in psihoterapevtka mag. Polona Fister. Strokovno pomoč priporoča, kadar se partnerja s problemi ne spopadata uspešno, ju to obremenjuje, negativno vpliva na njun odnos ali pa povzroča še druge probleme. Partnerja se lahko odločita za različne oblike pomoči, za individualno ali partnersko svetovanje ter za različne terapevtske skupine.

Ključna je podpora partnerja

Mag. Polona Fister razlaga, da je občutek osamljenosti in depresije pravzaprav osebna, individualna stiska, reši pa se lažje ob pomoči partnerja. Tudi pri zdravljenju bolezni ali neplodnosti je pri iskanju rešitve težave nujna čustvena opora: »Neplodnost je stiska, ki povzroča posledice »širše« od same fiziološke problematike. Prizadene namreč osnovno, bazično željo in potrebo partnerjev po družini, starševstvu.« Pri izgubi službe pa nam partner pomaga psihično in finančno, saj se pogostokrat pojavijo občutki krivde, nezmožnosti, nepomembnosti ali znižane samopodobe. »Pomembno je, da se v takih obdobjih ne zapremo vase, da ohranimo socialne stike tudi izven družine, partnerskega odnosa,« svetuje mag. Polona Fister.

Tudi certificirana transakcijsko analitična psihoterapevtka, univ. dipl. pedag. in soc. kult. Barbara Repinc, opozarja, da so strahovi v partnerstvu predvsem strah pred tem, da ostanemo sami, strah pred izgubo sebe, strahovi, povezani z otroki, in strah pred finančno nestabilnostjo. »Tovrstni strahovi so v manjši ali večji meri prisotni v vsaki zvezi. Nanje ne smemo gledati le kot na nekaj slabega, kot na nekaj, kar zvezo zavira, pač pa kot na možnost, da se zveza še bolj poglobi in postane bolj kvalitetna, intimnejša,« razlaga. Dodaja pa, da je pomembno, da se partnerja odprto pogovorita o svojih občutjih. Pri tem problemov ne smeta minimalizirati, zanikati ali se jim smejati, ampak jih morata sprejeti in poskušati razumeti, saj bosta tako lažje našla aktivne rešitve za probleme. Pri tem pa jima lahko pomaga terapevtski proces ali različne delavnice.

Namenite dovolj časa drug drugemu

Pri reševanju problemov je pomembno, da si partnerja namenita dovolj časa drug za drugega, za skupne interese, a da si tudi omogočita čas samo zase. »To ne pomeni, da nas ne bo strah, pač pa da bomo lažje našli energijo za iskanje rešitve. Težke življenjske situacije, kot je bolezen ali izguba službe, bomo lažje premagovali, saj bomo čutili povezanost,« pravi Barbara. Če se ne moremo spomniti skupnih interesov, pa svetuje, da pomislimo, kaj nas je povezovalo na začetku zveze, ali pa pogledamo okoli sebe, da dobimo ideje pri drugih parih v svoji okolici. »Pri strahu si lahko tudi pomagamo, da se vprašamo, kaj je naša najhujša predstava – kaj je najhujše, kar se nam v dani situaciji lahko zgodi? Bomo to lahko preživeli, premagali? Ali so nekateri naši strahovi mogoče celo absurdni, pretirani? Od kje sploh izhajajo ti naši strahovi?« O tem pa se je nato treba pogovoriti s partnerjem, saj bomo tako lahko našli primerno rešitev.

Težave in strahove boste imeli sami ali v zvezi, vedno pa je pomembno, da ste si pripravljeni priznati, da problem obstaja, se o njem pogovorite, najdete rešitev ali pa se za pomoč obrnete na katero izmed različnih oblik svetovanja. V Sloveniji lahko najdete različne terapevte, izberete si lahko katero izmed skupinskih delavnic, na katerih pa lahko sodeluje tudi vaš partner.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR