Kaj so tiste resnično konkurenčne prednosti in diferenciatorji, t.i. edinstvene prodajne prednosti (USP – Unique selling prepositions), ki vas ločijo od drugih? Kateri specifičen problem rešuje vaš izdelek oz. storitev? Zakaj prav ta izdelek/storitev?

Pri pisanju poslovnega načrta je pomembno, da ima (bodoči) podjetnik v mislih razvoj in poslovno plat svojega podjetja za tri do pet let. Sam poslovni načrt lahko razdelimo na dva dela; na vsebinski in finančni del, je pa dejstvo, da je poslovni načrt standardiziran dokument in je smiselno upoštevati standardna poglavja. Torej, za uspeh potrebujete kombinacijo inovativne ideje, odlično formiranega tima in seveda dobro spisanega poslovnega načrta. O tem smo povprašali Gašperja Pleška iz Poslovnih angelov Slovenije.

Kateri so tisti ključni elementi, ki formirajo odličen poslovni načrt, ki v sebi nosi velik potencial za realizacijo?

Poslovni načrt je dokument, skozi katerega se izkristalizira poslovna ideja, oblikuje in uskladi vizija o timu, prav tako pa gre za prodajni dokument – pridobivanje investitorjev ipd. Običajno vsebuje med 8 in 10 poglavij (opis ideje, analiza trga, kupcev, konkurence, marketinški načrt, dolgoročni razvoj podjetja, marketinški načrt – 4P, intelektualna lastnina, podjetniški tim, terminski plan, kritična tveganja, finančni plan in viri financiranja), ki celostno opredelijo poslovno idejo.

Skrivnosti uspešnega poslovnega načrtaČe želimo izpostaviti ključne elemente, ki formirajo poslovni načrt, moramo izhajati iz cilja poslovnega načrta, to je preoblikovanje ideje v poslovni model in potrditev njegovega potenciala. Poslovni model in njegov potencial pa sta najbolje opredeljena preko opisa proizvoda oziroma storitve, analize trga, načrta trženja in povezanega finančnega načrtovanja. Preko opisa vidimo idejo, problem in rešitev storitve oziroma proizvoda. Analiza trga nam prikaže sliko o obsegu trga, konkurence, kupcev in naše ključne diferencialne prednosti. Poslovni model, odnosi z dobavitelji in pristop do kupcev pa so podrobno opredeljeni v načrtu trženja. Vse postavke teh poglavij se morajo nato odraziti v zadnjem ključnem poglavju finančnega načrtovanja. Tukaj tako izstopajo poslovni načrti, ki odražajo konsistenco pisanja in finančnega načrtovanja.

Kako pomembno vlogo poleg dobro napisanega poslovnega načrta igrajo pri zagonu start-up podjetij inovativna ideja, lastna iniciativnost in odlično formiran tim? Kateri od omenjenih faktorjev je po vašem mnenju najpomembnejši?

Vse se začne in konča pri timu. Bolj kot je tim povezan z enotnimi željami in vizijo, večji bo tudi potencial izdelanega poslovnega načrta, ki izhaja iz poslovne ideje. V tem primeru se lepo vidi povezanost dveh od treh ključnih faktorjev za uspeh start-up podjetja.

V Klubu Poslovni angeli Slovenije imamo moto, da se za dober tim in idejo vedno najde tudi kapital, ki predstavlja tretji ključni faktor. Praksa v svetu kaže, da dober tim lahko uresniči tudi slabše ideje, medtem ko slab tim ne uspe izvesti dobre. Znotraj tima pa potem investitorji vedno iščejo tako imenovano “lokomotivo”, človeka, za katerega verjamejo, da bo znal delati s timom in poganjal podjetje naprej.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR