OLJČNO OLJE

OlivnoPrednost oljčnega olja je predvsem v njegovi triglicerolni sestavi, saj vsebuje zelo visok delež enkrat nenasičene oleinske kisline (do 82 %), kar mu daje stabilnost in široko praktično uporabnost: zelo primerno je za kuhanje in cvrtje, ker ga lahko več ur segrevamo brez opaznih fizikalno kemijskih sprememb. Dr. Tina Sentočnik, strokovnjakinja za prehrano in hujšanje, poudarja, da je ravno oljčno olje najprimernejše za segrevanje.

Pozitivni učinki oljčnega olja:

  • Zaradi visoke vsebnosti antioksidacijskih substanc je oljčno olje odlično sredstvo pri lajšanju številnih zdravstvenih težav:
  • preprečuje bolezni srca in ožilja,
  • omogoča boljšo absorbcijo vitaminov,
  • zmanjšuje obseg žolčnih kamnov,
  • zmanjšuje tveganje za razvoj raka dojk,
  • ima zaščitno funkcijo pri težavah z gastritisom ter čiru na želodcu (pospešuje izločanje želodčnih sokov),
  • varuje pred revmatičnim artritisom,
  • upočasnjuje proces staranja in zmanjšanja duševnih sposobnosti.

KOKOSOVO OLJE

KokosPrednost kokosovega olja v primerjavi z drugimi maščobami je podobno kot pri oljčnem olju v njegovi sestavi, ki omogoča daljše segrevanje pri višjih temperaturah, zato je odlično za kuhanje in cvrtje.

Pozitivni učinki kokosovega olja:

  • meso kokosovega oreha vsebuje lavrinsko kislino, ki varuje pred srčno-žilnimi boleznimi ter znižuje nivo slabega holesterola v krvi;
  • kokosovo olje je odlično sredstvo za vlaženje kože (zelo priljubljeno v kozmetični industriji) in obenem deluje protimikrobno (pomaga preprečevati infekcije in bolezni);
  • strokovnjaki so mnenja, da maščobne kisline v kokosovem olju telo raje porablja za energijo, kot pa jih skladišči v obliki trebušne maščobe;
  • kokosovo olje ima pozitivne učinke pri zdravljenju kandidijaze in rakavih obolenj;
  • sveža kokosova voda vsebuje kalij, natrij in glukozo, je zelo okusna in se priporoča kot idealen napitek za rehidracijo po vadbi.

Viri: www.vsi-zdravi.org; med.over.net; www.menshealth.si; www.olive.si; www.mercator.si; Brewer, S: Kako do več energije, 2004; Costain, L.: Zdrava prehrana, 2004.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR