Kupujte racionalno in z veliko mero razuma in z ničimer ne pretiravajte. Uravnotežena prehrana in vsakodnevno gibanje – telo vam bo zagotovo vedno hvaležno in vas bo primerno nagradilo.

 1. Nikamor ne odhajajte brez seznama in se ga strogo držite. Velikokrat se namreč zgodi, da kupimo nekaj iz navade, potem pa nam hrana ostaja. Načrtujte svoje obroke in kupite le tisto, kar boste zagotovo tudi pojedli.

2. Kupujte sezonsko sadje in zelenjavo, po možnosti na lokalni kmetiji. Imejte v mislih, da je polna vitaminov in ostalih koristnih hranilnih snovi tista hrana, ki ima za sabo čim manj kilometrov. Ko se odpravite v večji supermarket, preverite poreklo določenega živila, če je to le mogoče. Presenečeni boste ob ugotovitvi, da ogromno hrane uvozimo, čeprav bi jo lahko pridelali v Sloveniji.

3. Naučite se brati etikete, ki prikazujejo hranilno vrednost živil. Zakonsko še ni zapovedano označevanje hranilne vrednosti živil, lahko pa to proizvajalec stori in se sklicuje na njegovo posebno hranilno lastnost. Kmalu pa lahko na tem področju pričakujemo spremembe, saj v okviru EU pripravljajo novo zakonodajo o označevanju hranilne vrednosti, ki bo obvezna tudi za nas. Kmalu boste torej za vsako živilo preverili, kaj vam ponuja.

4. Primerjajte cene primerljivih živil. Kljub temu, da je na prvem mestu kakovost živil, je zelo dobro, da cene primerljivih živil tudi primerjate, lahko pa ujamete tudi kakšno posebno akcijsko ponudbo. Navkljub nižji ceni pa vedno kupite le tisto, kar potrebujete. Pri ceni, pa glejte tudi ceno na kg, ki je vedno napisana pri ceni vsakega izdelka. Na tak način lahko prihranite kakšen evro.

5. Najprej hrana, potem nakupovanje. Ne hodite po nakupih lačni, ker je dokazano, da takrat kupimo več, kot bi v sitem stanju.

6. Kupujte živila, ki vsebujejo čim manj umetnih dodatkov in so po možnosti ekološkega izvora. Dolgoročno bo to pozitivno vplivalo na vaše zdravje, imeli boste več energije za vsakdanje študijske in druge napore, izboljšalo pa se bo tudi vaše počutje. Z malo iznajdljivosti pa lahko zasadite tudi svoj mali zelenjavni in sadni vrt, zraven pa dodate še kakšno zelišče in nekaj priljubljenih začimb. Od zelišč v stanovanju najbolj uspevajo rožmarin, timijan, melisa, žajbelj in vrtna kreša. Lončke z zelišči postavite na svetlo mesto in stran od radiatorja. Zelišča je dobro redno pršiti s postano vodo. Od zelenjave lahko na okenskih policah vzgojimo marsikaj, od solate, paradižnika do čebule in celo krompirja. To je le nekaj osnovnih zelenjavnih vrst, vse ostalo pa prepuščamo vaši domišljiji.

7. Če ne morete vsega pojesti sproti, pripravite ozimnico. Pozimi vam bodo vitamini z domačega vrta ali balkona še kako prišli prav. Iz sadja naredite marmelado, kompot, sladoled itd.

8. Preverite rok uporabe živil, da ne boste kasneje hrane metali proč. Le v primeru, ko ste prepričani, da boste kupljeno uporabili zelo kmalu, lahko kupite tudi živilo tik pred iztekom roka uporabnosti in tako prihranite tudi nekaj denarja.

9. Ne podlegajte okusu in željam večine. Pogosto se zgodi, da pojemo, kar dobimo servirano na mizo oz. kar je večina. Pustimo živeti vsakemu tako, kot se je odločil sam in tudi vi sami zagovarjajte svojo odločitev, vendar se pred vsako veliko spremembo prehranjevanja posvetujte s strokovnjakom, da ne naredite dolgoročne škode.

10. Jejte dobre volje in v dobri družbi. Pomembno je, da izberete zdravo hrano, jo pripravite na zdrav način, a ni pravega obreda brez sproščenosti, urejenosti pogrinjkov in pogovora z najdražjimi ob dobri hrani. Že res, da živimo v času hitenja in nestrpnosti, a vendarle ne pozabite, da si lahko vedno vzamete čas za hranjenje oz. si ga morate, če želite ohraniti dolgoročno vitalnost.

V današnjem svetu »pametnih« telefonov pa si lahko pri izbiri zdrave hrane pomagate tudi z različnimi brezplačnimi aplikacijami (Fooducate, Honest Label, Pic Healthy, True Food …), ki si jih naložite na mobilni aparat in z njihovo pomočjo ugotovite, ali je hrana resnično najboljša ali ne. Pomembno je, da vam je na voljo čim več relevantnih informacij, na koncu pa je odločitev o tem, koliko boste grešili, če sploh, predvsem na vaši strani.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR