UŽIVANJE RIB

Ribe so zelo dober vir visoko vrednih beljakovin, vsebujejo pa tudi veliko železa, kalija in niacina, pravi Matej. Omega 3 nenasičene maščobne kisline najdemo predvsem v ribjem maščevju, za zdravje pa so bistvenega pomena, pravi dr. Irena Fonda, FONDA.SI, d.o.o.. Količina maščob v ribah se razlikuje glede na vrsto ribe, praviloma vsebujejo več zdravih maščob modre ribe, kot so sardele in skuše. Ribje meso je v primerjavi z drugimi vrstami mesa tudi lažje prebavljivo. Pri pripravi rib uporabljajte kakovostna rastlinska olja, najbolje je, če jih pripravite pečene na žaru ali v pečici. Manj primerne so panirane ribe, ki jih cvremo v maščobi ali izdelki iz ribjega mesa, ki jim dodajajo različne arome in barvila (npr. surimi).

KDAJ PA RIBE LAHKO PREDSTAVLJAJO NEVARNOST ZDRAVJU?

Ribe_2V ribah so lahko prisotne nevarne sestavine oziroma kemikalije, kot so na primer težke kovine (živo srebro). Starejša in večja kot je riba, več teh neželenih snovi vsebuje, vplivajo pa tudi teža, nahajališče itd. Zdravju lahko škodijo tudi ribe onesnažene z nekaterimi drugimi kemičnimi onesnaževalci (dioksin, antibiotiki …), paraziti in drugimi dejavniki, ki nastajajo predvsem kot posledica razgradnje, kot so histamin in bakterije. Izogibajte pa se tudi Z uživanjem obroka rib dvakrat tedensko so vnosi okoljskih onesnaževal v dopustnih mejah in koristi so daleč pred tveganji.

SVEŽE ALI ZAMRZNJENE?

Prednosti nakupa svežih rib so okus, vonj in tekstura. Nakup zamrznjenih rib je mnogim bolj praktičen, saj so dostopne v vsaki trgovini, hitro jih pripravimo, običajno pa so tudi cenejše kot sveže ribe. Pri nakupu tovrstnih rib pa bodite pozorni na dejanski delež rib v izdelku, ki bi moral biti napisan na deklaraciji. Imejte v mislih, da velik del teže predstavlja vodo, ki se pri odtajanju rib izgubi. Če primerjamo ceno odmrznjenega ribjega mesa s svežimi ribami, se bo izkazalo, da pogosto zamrznjene niso cenejše, čeprav na prvi pogled tako zgleda. Med zamrznjenimi ribami izbirajte tiste, ki so zamrznjene že na krovu ribiških ladij takoj po izlovu. Med svežimi ali sveže zamrznjenimi ribami s prehranskega vidika pa naj ne bi bilo bistvenih razlik.

NAKUP RIB

– Kupujte samo ribe od preverjenih dobaviteljev. Pozanimajte se o poreklu rib. Pri nakupu lososa se pozanimajte, da je ta divji, gojeni lososi so barvani.

Svežo ribo prepoznate po svežem in nežnem vonju po morju ter po čvrstem in elastičnem mesu. Prepoznate jih tudi po tem, da so oči močno izbuljene, čvrste, beločnice in leče so prozorne, šarenica pa je jasno obarvana.

– Ribe doma shranite v skrinji ali za krajša shranjevanja do nekaj dni na spodnji polici hladilnika na okoli 1 °C.

Ribe zamrznite na hitro. Zamrznjene ribe pa odtajajte počasi v hladilniku ali pod mrzlo tekočo vodo v originalni embalaži in nikoli na kuhinjskih površinah pri sobni temperaturi.

Viri: www.ivz.si, www.ivz.si in www.fonda.si.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR