Še nekaj zanimivih dejstev:

  • nespečnost je 1,4 krat bolj pogosta pri ženskah kot pri moških.
  • Raziskava 1,1 milijona Američanov je pokazala, da imajo ljudje, ki spijo manj kot 6 in več kot 8 ur večjo stopnjo smrtnosti kot tisti, ki spijo 7 ur na noč. Pri spanju nad 8,5 ur se je smrtnost povečala za 15 %, kot tudi pri spanju pod 4,5 urami.

Nespečnost se pojavlja najpogosteje preko naslednjih simpotmov:

  • občutek slabega spanja
  • težave pri uspavanju
  • številna nočna prebujanja
  • splošna utrujenost
  • motnje koncentracije in spomina
  • razdraženost
  • čezmerna dnevna zaspanost

Zakaj pride do tega in kakšne so oblike?

Mednarodna klasifikacija motenj spanja deli nespečnost na naslednje kategorije:

  • prilagoditvena nespečnost (akutna, kratkotrajna nespečnost)
  • psihofiziološka nespečnost (kronična, primarna nespečnost, ta je tudi najpogostejša)
  • paradoksna nespečnost (bolnik ima občutek, da ne spi, vendar je objektivno njegovo spanje normalno)
  • idiopatska nespečnost (zelo redka oblika nespečnosti, ki traja že od otroštva dalje)
  • nespečnost zaradi duševne bolezni (nespečnost je simptom psihiatrične bolezni)
  • nepravilna higiena spanja (nespečnost kot posledica slabih spalnih navad)
  • vedenjska nespečnost v otroštvu
  • nespečnost kot posledica uživanja drugih snovi (npr. različnih zdravil, drog, alkohola)
  • nespečnost kot posledica druge bolezni (nespečnost je lahko simptom drugih bolezni, npr.: kronične bolečine, gastroezofagealnega refluksa (GERB-a), pogostega nočnega odvajanja zaradi bolezni prostate …).

Kaj storiti?

Če je nespečnost res huda, se pogovori s svojim zdravnikom, da opredeli tvojo stopnjo nespečnosti  na podlagi laboratorijskih izvidov. V mnogi primerih je nespečnost posledica druge bolezni, stranskih učinkov zdravil ali le psihološki problem. Pomembno je izločiti medicinske in psihološko vzroke preden se začne zdravljenje nespečnosti. Nespečnost je lahko tudi posledica pomanjkanja magnezija in nizkih vrednostih le-tega. Uravnotežena dieta bogata z magnezijem je v tem primeru lahko rešitev.

Zdravila?

Veliko ljudi, ki trpi za nespečnostjo, se zanašajo na zdravila, da se spočijejo. Vsa pomirjevala lahko povzročijo psihično odvisnost, kjer posameznik dobi občutek, da brez njih ne more zaspati. Nekatera pomirjevala lahko povzročajo fizično odvisnost, je pa to pojav predvsem pri starejših.  Naravno je zmeraj dobrodošlo! Nekatera zelišča kot so kamilice, baldrijan, sivka, hmelj in pasijonka mnogi uporabljajo pri nespečnosti.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR