»Izsledki raziskav v okviru pozitivne psihologije kažejo, da je subjektivno blagostanje (občutek dobrega počutja, zadovoljstva z življenjem) pozitivno povezano z optimizmom in da je rahel optimizem boljši kot pesimizem. Zanimivi so tudi izsledki tistih študij, ki kažejo, da je posameznikova sposobnost spoprijemanja s stresnimi dogodki pozitivno povezana z optimizmom,« pravi Neža Ajdišek, svetovalna delavka, VVO Jesenice.

Dogajajo se pozitivne stvari

Dodaja, da je za optimističnega posameznika značilno, da pričakuje, da se mu bodo dogajale pozitivne reči. Pri tem pa hkrati občuti, da so pozitivne stvari, ki se mu zgodijo, pogoste, da se mu dogajajo na različnih področjih življenja in da je sam kot oseba s svojimi značilnostmi odgovoren, da se stvari pozitivno izidejo. Povedano bolj preprosto, gre za vnaprejšnje pričakovanje pozitivnega izida v življenju. Oseba, ki je optimistična, po drugi strani čuti, da so negativne reči, ki se ji/mu zgodijo, le začasne, posledica nekih začasnih zunanjih okoliščin ali dejavnikov, ne pa posledica lastne krivde, ter da so omejene (tu se mi je pač zgodilo nekaj slabega).

Optimizem je učinkovit motivator

Optimizem je hkrati učinkovit motivator našega vedenja, saj nas usmeri k temu, da smo pri doseganju nekih ciljev bolj vztrajali, da vložimo več truda in prizadevnosti. »Optimistični posamezniki imajo večji občutek samoučinkovitosti, kar je pozitivno povezano tudi z rezultati učenja in učnim ter študijskim uspehom. Iz tega bi lahko sklepali, da je za učni in študijski uspeh bolj učinkovito, če si rahlo optimističen. Za nekoga, ki je bolj nagnjen k črnogledosti, pa optimistično gledanje na reči in življenje ni enostavno. Gre za preskok, ki bo verjetno terjal kar nekaj našega angažiranja. Optimizem je le eden od vidikov učne uspešnosti, zato ga je težko obravnavati ločeno od številnih drugih dejavnikov, na katere lahko morda bolj učinkovito vplivamo – npr. izbor uspešnih učnih strategij (aktivno učenje), ponavljanje in utrjevanje učne snovi, nagrade za uspešno opravljeno delo …,« pravi Neža Ajdišek.

Nekaj nasvetov za optimistično mišljenje

  • naj bo na vašem obrazu nasmeh;
  • pobožajte sami sebe, dotik vas bo potolažil;
  • zaupajte življenju, vse se zgodi z razlogom;
  • naj vaše povedi sestavljajo pozitivne besede, kot so zmorem, znam;
  • družite se z ljudmi, ki razmišljajo pozitivno.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR