Stres nas spremlja na vsakem koraku in prava umetnost se nam včasih zdi, da bi mu ubežali oziroma ga vsaj na primeren način obvladovali. Veliko slišimo o različnih metodah sproščanja, ob napornem študiju in drugih obveznostih, ki nas spremljajo vsak dan, pa je res dobro vedeti, kako se lahko sprostimo kar sami. To nam lahko vzame le nekaj minut, posledično pa se lahko počutimo občutno bolje.

Nekaj metod sproščanja, ki jih lahko izvedemo kar sami doma ali kje drugje:
– AVTOGENO SPROŠČANJE: najprej zaprite oči, globoko vdihnite in izdihnite in popolnoma sprostite svoje telo, vsak del posebej. Začnite pri glavi, nadaljujte z vratom, rameni, rokami, trupom, zaključite pa z nogami in prsti na njih. Pomembno je, da svoje misli preusmerite stran od svojih težav, si zamislite nekaj prijetnega in počasi dihate.

– HITRA SPROSTITVENA METODA: ta nam lahko pride prav, kjerkoli smo, predvsem pa pred stresnimi izpitnimi preverjanji. Pomembno je, da globoko vdihnemo zrak s trebušno prepono in napnemo vse mišice telesa za približno 10 sekund. Potem mišice sprostimo in počasi izdihnemo. Telo naj bi se posledično sprostilo in bilo napolnjeno s kisikom.

– VIZUALIZACIJA: takrat, ko nam je najhuje, si lahko v misli prikličemo nekaj, kar nas pomirja. Močna vizualizacija dogodka, ki nas sprosti, nam omogoča sprostitev tudi v navidezno nerešljivih okoliščinah.

– DIHALNE TEHNIKE: obstaja jih ogromno, zato ne bomo naštevali vseh, je pa za začetek dobro vedeti, da lahko s pravilnim dihanjem s trebušno prepono, kjer se dviga prsni koš/trebuh in ne ramena, naredimo ključen korak na poti k boljšemu počutju. Tako pridobimo v telo več kisika, se sprostimo in smo mirnejši.

– STOP TEHNIKA: s to tehniko preusmerimo misli, objekt preusmeritve pa si moramo izbrati sami. Vsakič, ko se nam porajajo neprijetne misli, močno zaploskamo, obenem pa glasno zavpijemo STOP! Tako se rešimo neprijetnih misli, ki nas obdajajo.

Poleg naštetih pa se lahko lotimo še marsikaterih drugih metod, vendar je bolje, da z njimi začnemo v spremstvu strokovnjaka. To so:

– MEDITACIJE: lahko so odlična izbira, vendar so kdaj tudi naporne, ker se ne osredotočamo le na pozitivne misli, ampak se poglobimo vase in razmišljamo tudi o manj prijetnih stvareh. Dolgoročno pa so lahko učinki ugodni. Nataša Lombar Peternel, energetska terapevtka, pravi, da lahko ob pomoči strokovnjaka popolnoma zamenjamo svojo energijo, po meditaciji pa smo sproščeni, spočiti, polni novih idej in volje do življenja. Po koncu meditacije naj bi občutili neverjetno moč, ki nam da vedeti, da smo zmožni premikati gore.

– JOGA: jogo lahko izvajamo tudi sami doma, vendar je najbolje začeti pod strokovnim
vodstvom za to usposobljene osebe. Gre za znanost o telesu, duhu in duši, ki pa je primerna za vse starostne skupine, celo za dojenčke.

– GIBALNO-PLESNA TERAPIJA: ta terapija je oblika sprostitve, kjer nam pomaga umetnost. Posameznik se giblje ob spremljavi prijetne glasbe, gibanje pa ni vnaprej načrtovano.

Odličen način sprostitve so tudi različne masaže, ki sprostijo naš um in naše telo. To je pomembno tako za vrhunske športnike kot za tiste manj aktivne, ki veliko časa preživijo v sedečem položaju.

Gregor Stračanek, imenovan tudi g. Prvak zaradi vrhunskih rezultatov v kickboksu, prisega na športno masažo in obvezno savno po treningu ali naporni borbi. Moč misli je pri tem športu ključnega pomena za uspeh, zato veliko časa preživi tudi v naravi, izvaja različne dihalne tehnike, kar ga posledično tudi umiri. Tako se pripravi na nove izzive, saj ko pride v ring in sliši zvonec za začetek borbe, pozabi na vse okoli sebe in vstopi v svoj svet.

Poleg športne pa si lahko privoščimo še klasično, refleksno, anticelulitno, aromatično, terapevtsko ali kakšno drugo masažo, izbira je velika. Pomembno je, da si vsak dan vzamemo nekaj časa zase in si pustimo sanjati, za nekaj minut odtavati v svoj svet.

Nikar pa ne pozabite na gibanje, šport je lahko najbolj učinkovita izbira tudi takrat, ko se počutite utrujeni. Včasih je dovolj že to, da na sprehod odpeljete svojega ljubljenčka, najbolje v gozd. Tam lahko svojo morebitno jezo izrazite z glasnim krikom, če pa se bojite, da bi vas kdo slišal, se udobno namestite v avto, prižgite radio in brez milosti vpijte, saj vas ob glasni glasbi ne bo slišal nihče.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR