Razumeti je treba, da ne zaužijemo pri vsaki vrste pijače nujno tudi iste količine tekočine in da vnašamo tekočino tudi s prehrano. Veliko pijač, ki jih pijemo, ima po navadi dodane sladkorje in arome, ki so bolj kot ne sintetične. Z dodajanjem umetnih sladil dodajajo pijači večjo energijsko vrednost in malo hranil, naše telo pridobi nepotrebno energijo, vendar premalo oziroma skoraj nič vitaminov in mineralov. Prekomerno pitje takih pijač lahko privede do težav srca in ožilja, sladkorne bolezni in prekomerne teže. Rok Poličnik priporoča da se raje kot za sladkane sokove in gazirane pijače odločimo za vodo ali nesladkan čaj. Tudi tu moramo biti previdni, saj ni vsak čaj enako primeren. Najbolje je, da si naredite zeliščnega ali sadnega. Pravi čaji namreč, tako kot kava, delujejo na telo odvajalno, se pravi odvajajo več tekočine, kot je vnesete.

MLADI IN VODA

Raziskave so pokazale, da mladi spijejo premalo vode, zato bodite še posebej pozorni in zaradi svojega zdravja spremljajte količino vode, ki jo vnesete v svoje telo. Dnevno naj bi moški vnesli v telo 3 litre vode, ženske pa 2,2 litra. Količine se nekoliko razlikujejo glede na spol, starost ter na psihično in fizično stanje človeka. Še več vode je treba spiti, ko so temperature zraka višje, če ste fizično bolj aktivni ali pa imate vročino. Dodatnega pol litra tekočine naj bi zaužili za vsako telesno stopinjo, ki je višja od 38 °C. Vodo lahko telesu zagotovite tudi z vnosom različnih drugih tekočin, kot so čaj, juha, mleko, sokovi … Voda iz našega telesa odhaja na različne načine, npr. med potenjem, dihanjem, ko gremo na stranišče, med spanjem, jokom in to moramo nadomeščati z novim vnosom. Zato je pomembno, da pijemo čez cel dan v majhnih količinah in s tem oskrbimo telo s potrebno vodo.

MINERALNE VODE IN VODE Z OKUSOM

Priljubljenost vod z okusom raste iz dneva v dan, vendar to v resnici ni voda z okusom, temveč že skoraj sok. Dodane so ji raznorazne umetne arome in sladkorji, ki vodi dvignejo energijsko vrednost, ne dodajo pa nobenih hranil. Takšna voda ni skoraj nič slabša od gaziranih, sladkanih pijač. Gazirane mineralne vode so tu dobra alternativa. Poleg dobre tekočine nudijo telesu tudi dodatne vitamine in minerale, ki jih telo nujno potrebuje. Poličnik priporoča pitje gaziranih mineralnih vod predvsem tistim, ki so pod težkim fizičnim naporom, saj lahko tako najhitreje vnesejo manjkajoče snovi.

VODA IZ PIPE, STEKLENICE ALI PLASTENKE

FlaškaSlovenija se lahko ceni kot srečna dežela, saj ima še vedno ogromne zaloge pitne vode, ki jih lahko s pridom izkoriščajo tudi prebivalci. Razmislite, preden kupite ustekleničeno vodo, saj poleg tega, da plačate veliko več, kot za tisto iz pipe, onesnažujete tudi okolico. Preveč plastenk in smeti se nabere iz odpadkov različnih pijač. Vsaj pri vodi lahko izberete bolj ekološko verzijo in si jo natočite v kozarec.

V zadnjem času so postale priljubljene trajnostne steklenice in plastenke, ki jih kupite in jih potem lahko večkrat uporabite. Ekološko gledano je to odlična rešitev, saj ne boste smetili. Dobro pa je tudi za zdravje, saj bo tako voda vedno pri roki. Ni pa razlog za nakup, če menite, da so navadne plastenke strupene. Dejstvo je, da snovi vedno prehajajo med organskimi in neorganskimi, vendar je količina snovi, ki prehajajo, še vedno omejena na minimum, tudi zakonsko, in ne ogroža zdravja ljudi. Zato glejte oznake na plastenkah (varne oznake so številke 2, 4 in 5 v trikotniku ali pa oznake HDP, HDPE, LDPE ali PP).

ZAKAJ JE DOBRO PITI VODO NA PRAZEN ŽELODEC?

Ker preprečuje …

  • glavobol in bolečine v telesu,
  • artritis (s tem verjetno še nimamo težav, vendar je »treba misliti tudi na stara leta«),
  • hitro utripanje srca (»Znebimo se strahu pred izpitom!«),
  • nabiranje maščobe v krvi (»Punce, POZOR!«),
  • zapeko, hemoroide in diarejo,
  • meningitis (znebili se boste skrbi, da bi se vas prijel klop, ko se boste podali v »skrite kotičke« v gozdu s svojim partnerjem/-ico),
  • bolezni ledvic in uroloških organov (nadloga, ki »muči« zlasti mlada dekleta, ki hodijo »napol gola«, kar se pokaže s težavami pri uriniranju),
  • bruhanje (kadar gremo na zabavo, spijemo pol litra vode pred spanjem in zjutraj bomo kot novi),
  • diabetes, bolezni oči, astmo,
  • ublaži bolezen maternice in menstrualne probleme.

ČESA O VODI ŠE NISTE VEDELI

– Zanimivo dejstvo je, da je v uporabi le 1 odstotek celotne zaloge vode na svetu. Kar 97,5 odstotkov je slane vode, slaba dva odstotka sta zamrznjena na polih in dobrega pol odstotka vode se nahaja v ozračju.

– Največ te vode porabita kmetijstvo in industrija, kateri bi zadostovala tudi onesnažena voda, zato pa morajo dandanes v večini velemest črpati vodo iz rek in jo očiščevati, preden jo dobi porabnik.

– Američani porabijo kar 425 litrov vode na dan, medtem ko na Haitiju le 40 litrov. V Sloveniji je povprečna poraba vode na dan 146 litrov.

– Da skuhamo testenine in riž, potrebujemo le okoli liter vode, da pomijemo posodi, v katerih smo kuhali, pa tudi do štiri litre.

ZA KONEC ŠE NEKAJ SMERNIC PITJA TEKOČIN

PipraNajbolje je, da se s pitjem kar malo silite, saj ko občutite žejo, ste že v stanju dehidracije, kar za telo ni dobro. Izogibajte se umetno sladkanim pijačam, četudi so poceni, saj telo samo ogrožajo in ne nudijo skoraj nobene koristi.

Priporočamo, da si zjutraj skuhate dva litra nesladkanega zeliščnega ali sadnega čaja, ki ga nato čez dan popijete. Tako boste zagotovo zaužili dovolj tekočin in niti po žepu vas ne bo udarilo. Pustite ustekleničeno vodo raje v trgovini in odprite pipo.

Koliko tekočine potrebujete, je odvisno tudi od vašega fizičnega napora. Ob dnevih, kadar boste sedeli za knjigami ali počivali, potrebujete manj tekočin kot takrat, ko boste prenavljali stanovanje. V primeru fizičnega dela je priporočen vnos gaziranih mineralnih vod, ki so obogatene z vitamini in minerali.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR