Petra Škarja, Izobraževanja Petra Škarja s. p. svetuje: »Predvsem ne bodite enaki kot 95 % ostalih. Vaša prva naloga je, da vas OPAZIJO in šele na drugem mestu je pomembno, da se DOKAŽETE, da ste prava oseba.« Sebe in svojo idejo lahko predstavite v dobri minuti. Izraz »elevator pitch« oziroma kratka predstavitev poslovne ideje se danes pogosto uporablja, pomen pa je sledeč: predstavljajte si, da ste v dvigalu visoke stavbe, in v njem naključno srečate direktorja, ki ima pisarno čisto na vrhu. Imate samo dobro minuto časa, da ga prepričate s svojo idejo in tako pridobite njegovo pozornost in morebitno sodelovanje. Vzbuditi morate interes in doseči, da se boste na koncu dogovorili za dodaten sestanek. Povejte mu le bistvo, torej kaj počne vaša organizacija, kaj je vaša edinstvena prednost v primerjavi z drugimi in predstavite konkreten primer povezan z vašo dejavnostjo. Dodajte nekaj besed tudi o potencialnih trgih, kupcih ter na koncu zakaj mu predstavljate svojo idejo ter kaj pričakujete.

Iskanje prve zaposlitve

Na spletu lahko zasledite kar nekaj razpisanih prostih delovnih mest, a kljub temu vam ponujene možnosti mogoče niso tako všeč, kot bi si jih vi želeli. Takrat se verjetno sprašujete: »Kaj lahko storim?« Odgovor je preprost, in sicer bodite drugačni od ostalih. Pri iskanju službe imejte v mislih to, da ni nujno, da bo vaša prva zaposlitev idealna, lahko pa z njo pridobite izkušnje, ki vam bodo kasneje pomagale pri napredovanju v vaši karieri. Zelo pomembno je, da v današnjih časih vlagate vase in v svoje širjenje znanja oziroma sposobnosti. Izkoristite možnost obiskovanja zaposlitvenih delavnic, seminarjev, dodatnih izobraževanj, tečajev retorike ali jezika … Največja sposobnost je delovna aktivnost, poleg tega pa se danes cenijo iniciativnost, kreativnost, obvladanje tehnologije in ustvarjanje dodatne vrednosti.

Delodajalcem ponudite nekaj, česar ostali še niso

Namesto da bi čakali na vam ustrezno delovno mesto, raje pošljite prošnje v podjetja, katerih dejavnost vam je všeč in bi tam želeli delati. Prošnja naj bo sestavljena iz življenjepisa in spremnega pisma, v katerem zapišite to, česar v vašem življenjepisu ni mogoče razbrati (zakaj ste si izbrali to podjetje, jasno povejte, kje hočete delati in kaj, krajše izkušnje s podobnih področij). Petra Škarja je na enem izmed predavanj predstavila tudi druge oblike CV-ja, in sicer CV, napisan na roko, v obliki plakata, lastna predstavitvena spletna stran, v barvnih kuvertah, z osebno dostavo. Tukaj lahko v veliki meri pokažete svojo kreativnost.

Da bo prošnja unikatna, jim lahko ponudite možnost, da boste pri njih delali en mesec zastonj, nato pa naj se podjetje odloči, ali vas zaposli ali ne. Dajte jim možnost, da vas lahko tudi na takšen način spoznajo. Tudi če se na koncu podjetje ne odloči za vas, ne glejte na to izkušnjo kot negativno. Takšna izkušnja vam lahko prinese prednosti v vaši prihodnosti pri drugih delodajalcih. Marsikatero podjetje bi takšnega delavca vzelo in ga v tem času preizkusilo. Na vas pa je, da se v ponujeni priložnosti in času, ki ga imate na voljo, maksimalno izkažete. Ob koncu poskusnega obdobja morate svoje obljube tudi izpolniti (opravljenega dela ne smete zaračunati, zahtevati plačila ali kaj podobnega).

Primer na osnovi skupinskega pogovora: vsi kandidati so pohvalili svoja znanja, nato pa jim je šef rekel, da če so res tako dobri, naj napišejo svoj življenjepis v kitajščini. Ker tega nihče ni znal, so obsedeli. Našel pa se je kandidat, ki je nekaj poskusil in se zabaval. Šef je ravno tega zaposlil, saj se je potrudil kljub temu, da ni znal kitajsko.

Nacrt

Primer 2: Fant je med sprehodom po ulici, na kateri se je nahajala tudi ena izmed agencij, na pomarančo, ki jo je imel ravno tisti čas v roki, napisal svoj e-naslov in jo nesel na recepcijo agencije. Kasneje so ga kontaktirali in zaposlili zaradi njegove kreativne in izvirne ideje.

Pred razgovorom se morate dobro pripraviti

Če vas podjetje izbere, vas običajno povabi na razgovor. Pri nekaterih se pred razgovorom pojavijo strah, trema in stres. Razlogi za to so lahko neznanje, čudna vprašanja, na katera ne najdete odgovora, posredovanje napačnega prvega vtisa ali pa le strog izpraševalec. Vse to lahko premagate tako, da se na razgovor dobro pripravite. Preberite si vse o podjetju, delovnem mestu, na katerega ste se prijavili, vnaprej razmislite o najbolj pogostih vprašanjih delodajalcev in si v mislih pripravite okvirne odgovore, predstavite svoje prednosti, v čem ste dobri in povejte, zakaj naj izberejo ravno vas. »Dokažite delodajalcu, da si res srčno želite delati zanj in da mu boste prinesli dodano vrednost (pomembni so mu rezultati in ne količina vloženih ur),« dodaja Petra Škarja.

Tudi Urška Sazonov s Kariernega centra Univerze v Ljubljani se strinja, da je treba k intervjuju za službo pristopiti s pravo mero iskrenosti in dobro samopredstavitvijo: »Izstopate lahko s specialnimi znanji in delovnimi izkušnjami, ki jih pridobite v času študija, prostovoljstvom in projektnim delom. Poudarite svoje pozitivne osebnostne lastnosti, posredujte vtis, da prinašate sveže ideje, ste samoiniciativni in visoko motivirani za delo.«

Primer velike korporacije iz ZDA. Podjetje je ponujalo prosto delovno mesto, za katerega se je prijavilo 300 kandidatov. Ker jih je bilo preveč, so jih obvestili, da bo službo dobil prvi najprimernejši intervjuvanec, saj ne morejo opraviti razgovora z vsemi. Mlad fant pa je pristopil do tajnice in jo prosil, da odnese list papirja direktorju. Čez nekaj časa ravno njega pokličejo na razgovor, kjer mu sporočijo, da je bil sprejet na to delovno mesto. Na listek je namreč napisal prošnjo, da počakajo, da pride na vrsto za razgovor in jih prepriča, da je odličen za njihovo podjetje.

Kakšna vprašanja postavljajo delodajalci?

Srečali se boste lahko tudi z nekaterimi najpogostejšimi vprašanji, kot so:
– Kako bi predstavili sebe? Namig: Petra Škarja svetuje, da se predstavite na neklasičen način, npr. sama zase bi rekla namesto komunikativna – skodrana, starši bi rekli namesto pridna – gobčna, znanci namesto prijazna – tista s hecnim priimkom. Na takšen način si vas bodo delodajalci zapomnili.
– Zakaj želite delati v našem podjetju?
– Naštejte pet svojih pozitivnih/negativnih lastnosti.
– Na katerih področjih želite še izboljšati svoje znanje in veščine?
– Na kaj ste najbolj ponosni v življenju?
– Kje se vidite čez pet let?

Med drugim vas lahko vprašajo tudi po vaših hobijih. Tukaj se je dobro znašel kandidat, ki je v svoj življenjepis vključil nekaj utrinkov iz svojega privatnega življenja. En izmed delodajalcev je opazil, da se kandidat ukvarja s preučevanjem in oživljanjem srednjega veka, s čimer je pritegnil njegovo pozornost in izstopil iz povprečja. Če boste na takšna in podobna vprašanja že prej pripravili odgovore, vas delodajalec ne bo mogel presenetiti.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR