Zavedati pa se je treba, da je izdelava dobrih zapiskov odvisna tudi od tipa učenja, ki mu pripadate. Prvi korak je tako opredelitev tipa učenja, ki se deli na tri zvrsti. Ločimo med vizualnim, slušnim in kinetičnim tipom učenja. V nadaljevanju vam bomo predstavili poglavitne značilnosti vsakega izmed omenjenih.

a) Vizualni tip učenja: učenje poteka s pomočjo slik, diagramov, videovsebin in podobnih medijev.  Zapiske izdelujte slikovno – rišite slike, diagrame, sheme.

b) Slušni tip učenja: učenje poteka skozi pogovor, razpravo s poslušanjem drugih ali samih sebe. Pri tem je oseba pozorna na glas predavatelja, njegov ton, barvo, hitrost ipd. V kolikor ste prepričani, da boste zapiske lahko dobili od kakšnega vestnega sošolca, si jih sami ne izdelujte, saj je znano, da boste tovrstni tipi od predavanj odnesli več, če jih boste zgolj poslušali.

c) Kinetični tip učenja: učenje poteka s pomočjo rok in telesa (npr. hoja po prostoru). Med predavanjem si izdelujte zapiske, hkrati pa bodite pozorni na profesorja – na njegovo mimiko, gibe in gestikulacijo telesa. Vsak določen gib povežite z informacijo in ga poskušajte posnemati doma.

Koraki splošne izdelave zapiskov

1. Pozorno in koncentrirano poslušajte profesorja in si pomembne informacije zapišite v obliki enostavnih stavkov ali alinej.

Predavanja, kakršnega ste bili vajeni v srednji šoli, kjer je profesor narekoval informacije, na faksu verjetno ne boste deležni več. Fakultetno predavanje lahko razumemo kot tok misli, izbruh vulkana informacij. V kolikor boste želeli zapisati prav vse, kar bo profesor izrekel, si lahko obetate obrabo zapestja in otopele prste. Zato si zapisujte resnično pomembne informacije v obliki ključnih besed, ki naj predstavljajo okostje zapiskov, ki jih boste pozneje doma (vendar obvezno dokler so informacije še sveže) dopolnili.

2. Pri vsakih zapiskih obvezno dopišite datum in predavanja označujte (npr. 1. predavanje, 2. predavanje itd.).

To vam bo koristilo v primeru, da izgubite določen del zapiskov. Tako boste natančno vedeli, katera snov vam manjka.

3. Zapisujte si vse primere, ki jih bo profesor podal med predavanjem.

Tovrstne informacije se mnogokrat pojavijo kot izpitna vprašanja, kjer morate ob obrazložitvi določene definicije podati tudi primere.

4. Uporabljajte okrajšave.

Uporaba uradnih okrajšav vam bo pridobila nekaj časa, vendar vam svetujemo, da ustvarite tudi lastne okrajšave. V tem primeru si v zvezku obvezno naredite legendo, kaj določena okrajšava pomeni, in se je v izogib zmešnjavi držite skozi celotne zapiske.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR