VSE O HRANILNIH PLOŠČICAH

V različnih trgovinah lahko najdemo raznovrstne hranilne ploščice (žitne ploščice), ki se razlikujejo po obliki, teži, zunanjem izgledu ter vsebnosti različnih sestavin.

Hranilne ploščice se glede na sestavo delijo na:

– energetske,

– dietne,

– beljakovinske,

– ploščice, ki predstavljajo nadomestke obrokov.

Značilnosti hranilnih ploščic:

– vsebujejo malo ali pa skorajda nič navadnega sladkorja ter mnogo beljakovin in ogljikovih hidratov, ki so kvalitetnega izvora;

– če želite v svoje telo vnašati zadostno količino vitaminov in mineralov, je dobro, da svojo prehrano dopolnjujete s hranilnimi ploščicami, saj lahko tako zadovoljite potrebe vašega organizma po hranilih;

– ne morejo zadovoljiti vseh prehranskih potreb posameznika;

– lahko jih uživate le kot zdrav posladek.

Vsebnost hranil v različnih hranilnih ploščicah

Vrsta ploščiceBeljakovineOgljikovi hidratiMaščobeVitamini in minerali
Energetske10–15 g60–70 gNizka vsebnostVisoka vsebnost
DietneZelo nizka vsebnostNizka vsebnostNizka vsebnostVisoka vsebnost
Beljakovinske25–32 g na 100 gNizka vsebnostVisoka vsebnost
Ploščice za nadomestek obrokacca. 42 gcca. 50 gVisoka vsebnostVisoka vsebnost

Vir: www.sokolgroup.com/clanki/kvaliteten-nadomestek-obroka-hranilne-ploscice.

Cene hranilnih ploščic se gibljejo precej visoko, rešitev za ta problem pa je preprosta: naredimo si jih lahko tudi sami.

Sestavine: 1 kg ovsenih kosmičev, rozine, lešniki, fige, čokolada, jabolko, cimet, tekoči jogurt, med (lahko tudi sladkor), po želji lahko dodamo tudi razni oreščki, drugo sadje, semena, kokos …

Priprava:

1. Kosmiče popražimo v ponvi brez maščobe, enako tudi lešnike, ki jih potem olupimo.

2. V skledo stresemo opražene kosmiče, lešnike, narezane fige, rozine, cimet, nasekljano čokolado in nastrgano jabolko (zaradi sočnosti).

3. Dodamo  jogurt (lahko tudi mleko), ampak samo toliko, da lahko maso premešamo (da se kosmiči prepojijo, a ne preveč – kasneje se jogurt oz. mleko ne čuti).

4. Pustimo stati pol ure in nato poskusimo, ali je vsega dovolj.

5. Naložimo v pekač na peki papir. Na peki papirju maso lepo poravnamo in pečemo na 200 stopinjah vsaj pol ure oziroma dokler se fino ne zapeče.

6. Ohladimo in razrežemo na ploščice.

ŽITARICE

Pomemben del prehrane so tudi žitarice. Danes je dostopna večina vrst žitaric, med seboj pa se razlikujejo tudi glede na hranilno vrednost. Uživanje polnovrednih žitaric je zdravo in za telo koristno, saj vanj tako vnašamo ogljikove hidrate, beljakovine, maščobe, vitamine, mineralne soli, dietne vlaknine … Vsaka izmed teh prvin pa je za telo bistvenega pomena.

– Ogljikovi hidrati dajejo moč.

– Beljakovine so ključnega pomena za rast, dobro delovanje in pravilno strukturo vseh živih celic.

– Vitamini so organske snovi, ki so nujne za normalno funkcioniranje telesa.

Najkvalitetnejše so žitarice, ki niso rafinirane, saj se s slednjim iz zrn izluščijo nekatere temeljne plasti in različne pomembne sestavine. Dobro je, da se uživajo samo rahlo presejane, polnovredne žitarice.

Pri kuhanju žitaric moramo biti pozorni na več dejavnikov. Žitarice v zrnju je treba pred pripravo dobro sprati, da se odstranita prah in umazanija. Dobro je, da žitarice najprej nekaj časa namakamo v vodi, saj se s tem skrajša potrebni čas kuhanja. Čas kuhanja se od žitarice do žitarice razlikuje.

Za zdrav začetek dneva posezite po žitaricah, saj predstavljajo dober in hitro narejen obrok.

– Porcija žitaric naj vsebuje vsaj 3 g vlaknin, to pa zato, ker se vlaknine presnavljajo počasneje in posledično občutek sitosti traja dlje.

– Ni treba, da kosmiči vsebujejo veliko sladkorja, saj se bo po veliki količini zaužitega sladkorja lakota hitro vrnila.

– Kosmiči, preliti z mlekom, so dobri ter zdravi, saj že samo mleko vsebuje mnogo vitaminov, koristnih za telo.

Viri: www.sokolgroup.com, www.kulinarika.net/recepti/7127/sladice/ovsene-ploscice, www.kuhinjica.si, www.aktivni.si/prehrana.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR