Na fizičnem področju pa so lahko posledice stresa težko dihanje, višji krvni tlak, oslabljen imunski sistem in težave z želodcem. Da do takšnih težav ne bi prišlo, vam ponujamo koristne napotke in tehnike sproščanja, ki jih lahko izvajate med učenjem in takrat, ko čutite, da potrebujete sprostitev.

Morje, sonce, plaža …

Ena izmed tehnik sproščanja je vizualizacija, pri kateri z uporabo domišljije sprostimo in okrepimo občutek miru ter sproščenosti. Ta tehnika je pogosto uporabljena tudi v zdravstvene namene, predvsem na področju rakavih obolenj in v športu. Za njeno izvajanje ne potrebujete ničesar, razen nekaj minut. Za njen najboljši učinek upoštevajte 6 korakov:

  • Izberite si prostor. Ta naj v vas vzbuja mirnost in varnost. Lokacija je lahko realna, torej nekje, kjer ste že bili, ali pa izmišljena. Predstavljate si lahko morje, plažo, gore ali pa travnik z rožami.
  • Zaprite oči in si predstavljajte, da se nahajate v tistem prostoru.
  • Vonjajte, poslušajte in začutite. Osredotočite se na vonjave, ki so del vašega varnega prostora. Pomislite, ali se tam nahajajo dišeče rože, ali vonjate morsko sol ali pa sveže pokošeno travo. Osredotočite se tudi na zvoke, ki vas obdajajo. Slišite šumenje valov, ptičje petje, ali pa je tišina? Kaj občutite na koži, ko se sprostite v svojem varnem prostoru? Čutite veter, kapljice morja, topli pesek?
  • Ozrite se okoli sebe. Pomislite, kaj vas obdaja. Ali vidite modro morje, bele oblake ali zelen travnik?
  • Odstranite moteče in negativne misli. Uporabite domišljijo, da odstranite negativne in moteče misli. Lahko jih pihnete v nebo ali pa jih utopite v morju.
  • Uživajte. To je vaš čas za sproščanje, zato v njem maksimalno uživajte in si zapomnite, da v vašem varnem prostoru skrbi ne obstajajo.

Dihajte

Dihanje je telesna funkcija, ki se nam zdi samoumevna, vendar je koristno vedeti, da se lahko s pravilnim dihanjem in dihalnimi vajami učinkovito borimo proti kopičenju napetosti, se z njimi sprostimo in pridobimo energijo. Pravilno dihanje vedno poteka skozi nos, saj tako naši naravni filtri prečistijo zrak, dihati pa je treba s prepono, saj le tako pljuča dobijo dovolj kisika. Dihalne vaje lahko izvajate kadarkoli.

  1. Sedite vzravnano v mirni sobi, najbolje na stolu ali postelji. Stopala naj bodo plosko na tleh, roke pa naj bodo sproščene na kolenih.
  2. Sprostite ramena in začutite, kako stol prevzame vso vašo težo in s tem tudi vaša bremena.
  3. Dihajte globoko in počasi s prepono. Izdih naj bo dvakrat daljši kot vdih.
  4. Tako dihajte pet minut, vendar prenehajte z vajo, če se počutite omotične.
  5. Ko se osredotočate na dihanje, pozabite na vse drugo okoli sebe in se izognite vsem ostalim mislim.

Meditirajte

Meditacija je bila od nekdaj povezana z mnogimi religijami in je sprostitvena tehnika, ki pozitivno učinkuje na telo in duha.Pogosto se jo povezuje z jogo, vendar se meditacije lahko naučite sami doma. Preko meditacije dosežemo spokojnost in se naučimo osvoboditi slabih misli ter skrbi. S pomočjo meditiranja postanemo bolj dovzetni za nove ideje ter bolj prisotni, kar nam pomaga pri učenju in v stresnih situacijah.

Preprosta tehnika meditacije s pomočjo mantre
Meditacijo izvajajte v mirnem prostoru, kjer vas ne bo nihče motil. Položaj za meditacijo je lahko ležeči, sedeči ali pa sedeči s prekrižanimi nogami. Pomembno je, da se počutite udobno, da imate zravnano hrbtenico in zaprte oči. Dihajte čimbolj enakomerno in se popolnoma sprostite. Ko ste sproščeni, si izberite besedo, ki nima za vas nobenega pomena (mantra) in si jo po tihem ponavljajte v mislih. Vso svojo pozornost in koncentracijo posvetite zvenu besede in ne njenemu pomenu. Tako meditirajte po pet minut, najmanj dvakrat na dan.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR