Podjetništvo je mladi generaciji glede na način dela in razmišljanja enostavno pisano na kožo. Na drugi strani pa je res, da je podjetništvo izjemno zahtevno, predvsem zaradi trdega dela, neprestanega vlaganja, težkih odločitev ter potrebe po veliki meri fleksibilnosti in prilagajanja. Torej, podjetništvo v prvih letih zahteva veliko odrekanja in na žalost le malo podjetnikov uspe v prvo na podjetniški poti. Zato je izjemno pomembno, da se podjetništva lotimo ob pravem času in na pravi način.

Najprej je pomembna samoocena, če imamo dovolj psihološkega kapitala in če smo se pripravljeni za določeno obdobje, običajno 3 do 5 let, osredotočiti le na realizacijo ideje in poslovne priložnosti. Prvi korak samoocene je, koliko smo naklonjeni k tveganju. Če se želimo podati na podjetniško pot, moramo vsekakor biti pripravljeni sprejeti določeno mero tveganja. To tveganje lahko zajema nekaj denarja, predvsem pa veliko časa, vztrajnosti, »živcev« in težkih trenutkov. Vse to je zajeto v veliki meri negotovosti, ki jo moramo znati premagovati, predvsem z navdušenjem, pomembnimposlanstvom podjetja in veliko vizijo. Prevzemanje tveganja pomeni tudi možnost, da podjetje ne uspe, kar je psihološko včasih izjemno težko, vendar je to povsem običajno. Neuspeh je zgolj integralni del uspeha. Na koncu zmagajo najbolj vztrajni.

V podjetništvu ne gre tudi brez popolne odgovornosti. S prvim korakom na podjetniški poti sprejmemo popolno odgovornost za svoj poslovni uspeh. Nimamo šefa, ki nam narekuje, kaj naj počnemo. Sami si odmerimo svoj delovni čas. Povsem sami odločamo čisto o vsem glede našega podjetja. Podjetništvo torej prinaša veliko mere svobode, vendar ravno s tem tudi odgovornosti. In ravno odgovornost je tista, ki lahko vodi k poslovnemu uspehu, saj so vajeti v naših rokah. Ne glede na področje, nič velikega ni bilo narejenega brez velike odgovornosti.

Raziskave so pokazale, da k uspehu v podjetništvu pomagajo tudi delovne izkušnje in poslovno znanje. Zelo dobro je, da ima posameznik vsaj nekaj delovnih izkušenj, preden se poda na podjetniško pot. Ni nujno, da so to delovne izkušnje v obliki redne zaposlitve, lahko je to tudi delo v društvih, klubih, preko študentskega servisa ali kako drugače. Sicer podjetništvo pomeni običajno »learning by doing«, vendar izkušnje z organizacije, komunikacije, nastopanja in prodaje izjemno koristijo.

Ko ocenimo, da imamo dovolj psihološkega kapitala, ki je podprt z nekaj izkušnjami, je čas, da se podamo na podjetniško pot. Na prvem mestu po samooceni je nepreklicna odločitev, da gremo na podjetniško pot. Ta prehod mora biti sistematičen in ne prehiter, a ko se odločimo, je najbolje, da ni več poti nazaj. V začetku lahko začnemo z delom v popoldnevih in vikendih ob študiju ali službi. Vendar slej kot prej pride trenutek, ko se je potrebno povsem posvetiti realizaciji poslovne ideje.

Prvi pomembni temelj podjetništva je poslovna ideja. Same ideje sicer niso skoraj nič, bistvena je realizacija, kljub vsemu pa je to pomemben del v mozaiku podjetništva. Dobre ideje so tiste, ki so inovativne, imajo kompetenco (tehnologija, koncept, poslovni model itn.) in običajno rešujejo problem, s katerim se nekdo sooča. Večji kot je problem, več ljudi kot ga ima in več kot so nam pripravljeni plačati za našo rešitev, boljšo poslovno idejo imamo.

Idejo je smiselno čim prej razviti v poslovni načrt. Poslovni načrt je dokument, v katerem podrobneje opredelimo, kako vidimo razvoj našega podjetja v prihodnosti od 3 do 5 let. Pripravimo vizijo, poslanstvo podjetja, analize trga, kupcev, konkurence, načrt trženja, kako bomo zaščitili idejo, finančne projekcije itn. Poslovni načrt ima standardno strukturo poglavij in pomembno je, da temeljito pokrijemo vsa poglavja. Veliko nasvetov, kako napisati poslovni načrt, lahko najdemo na internetu.

Vzporedno s pisanjem poslovnega načrta, običajno sestavljamo tudi podjetniški tim. Največ teže podjetniškega uspeha je ravno na dobrem timu in to je tudi najbolj zahteven del podjetništva. Podjetnik mora znati navdušiti ljudi, da mu pomagajo pri realizaciji ideje. Boljše je imeti slabšo idejo in dober tim, kot pa odlično idejo in povprečen tim. Enaka vizija, osredotočenost, izvršnost, trdo delo in dopolnjevanje so ključne karakteristike dobrega tima.

Nenazadnje pa podjetje potrebuje tudi nekaj kapitala za realizacijo ideje, ustanovitev, rast in razvoj podjetja. Podjetniku so na voljo nepovratni viri financiranja (lokalni, nacionalni, evropski) ter lastniški (poslovni angeli, skladi tveganega kapitala) in dolžniški viri (krediti, lizingi ipd.). Podjetnik mora poleg lastnih virov, ki so običajno zelo omejeni, znati kombinirati tudi ostale vire financiranja, ki so mu na voljo.

Na začetku poslovne poti nam lahko pomagajo predvsem inkubatorji in tehnološki parki. Predstavljajo osnovno infrastrukturo, ki je na voljo podjetnikom, ki so v začetnih fazah rasti. Podjetnikom običajno nudijo subvencionirane poslovne prostore, izobraževanja, svetovanja, dogodke za mreženje z ostalimi podjetniki in podobno. Združujejo tudi veliko znanja, kako se uspešno podati na podjetniško pot.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR