Zavedati pa se je treba, da k zdravi telesni teži pripomore gibanje v povezavi z zdravim načinom življenja in ne dieta. O dietah smo se pogovarjali z Mojco Cepuš, svetovalko za zdravo prehrano in hujšanje. Pri vsaki dieti najdete njen komentar.

LOČEVALNA DIETA

Ločevalna dieta temelji na ločevanju hrane. Omogočila vam bo, da boste po prenehanju diete obdržali pridobljeno težo. Sestavljena je iz beljakovinskega, škrobnega, ogljikovo-hidratnega in sadnega dne. Enkrat mesečno, ko se postite, imate vodni dan. Po treh mesecih morate dieto prekiniti. Znova se je lahko lotite šele čez tri mesece. Z 90-dnevno presnovno dieto lahko izgubite v enem obdobju tudi do 25 kilogramov. Dieta je uspešnejša pri ljudeh z višjo prekomerno telesno težo. Komentar strokovnjakinje: »Dieta je primerna za hujšanje, saj v enem tednu telo dobi vse bistvene hranilne sestavine. Težo boste težko ohranjali, ko boste začeli jesti po starem.«

DIETA S SADNIMI IN ZELENJAVNIMI SOKOVI

Dieta s sokovi sodi med očiščevalne diete. Pijete lahko sadne in zelenjavne sokove, čaj ter bistro juho. V telo vnašate izredno malo kalorij, kar pomeni, da bo telo za pridobivanje energije začelo razgrajevati mišice in maščobe. Sok brez vlaknin se  hitro prebavi in asimilira. Dieta ni primerna za ljudi s sladkorno boleznijo, srčnimi težavami in zmanjšano imunsko odpornostjo. Izvajate jo lahko nekaj dni, več kot dva in manj kot osem. Komentar strokovnjakinje: »To ni dieta, pač pa terapevtski post. Telesu omogoča, da se v času, ko ga ne omejujemo s prebavo, samo pozdravi. Ni najbolj priporočljiva metoda za hujšanje, saj se s postom upočasni metabolizem. Kilogrami se po njem pogosto vrnejo.«

ČOKOLADNA DIETA

Čokoladna dieta temelji na uživanju čokolade, testenin in pokovke. Vsak dan si lahko privoščite košček čokolade. V raziskavah so ugotovili, da čokolada vsebuje antioksidante, preprečuje visok krvni tlak in srčna obolenja. Izogibajte se sladkorju, maščobam, ocvrtim jedem, rdečemu mesu, oreščkom, kavi, alkoholu in pijačam z mehurčki. Pojeste pa lahko veliko sadja in zelenjave. Na žalost raziskav o povezanosti med uživanjem čokolade in izgorevanjem maščob za zdaj še ni. Komentar strokovnjakinje: »Košček čokolade na dan ima svoje mesto v zdravi prehrani. Predvsem je pomembno, da se držite priporočil prepovedane hrane.«

POMLADANSKA DIETA

Dieta je sestavljena iz treh obrokov in traja teden dni. Zjutraj najprej popijte sok ene limone v kozarcu tople vode. Sladkate ga lahko z medom ali drugimi naravnimi nadomestki sladkorja. Spijete lahko najmanj dva litra tekočine dnevno. Izogibajte se pravemu čaju, kavi, alkoholu in vsem sladkim pijačam. Pijete lahko rastlinske čaje in kavo brez kofeina. Pomladansko dieto lahko izvajate le enkrat mesečno. Pred uporabo diete se posvetujte z zdravnikom. Komentar strokovnjakinje: »Če so obroki uravnoteženi, potem je limonada primerna za začetek dneva. Pijemo jo lahko tudi čez dan. Pazljivo le z naravnimi sladkorji, saj imajo visok glikemični indeks.«

DIETA Z BANANAMI

Glavna sestavina diete so banane. Med dieto ne boste čutili lakote, saj je sestavljena iz petihobrokov. Uživate lahko različno sadje in zelenjavo, pusto meso in pijete nesladkane pijače. Z dieto lahko v treh dneh izgubite dva kilograma, v sedmih dneh pa še dodatna dva kilograma. Po sedmih dnevih lahko dieto podaljšate še za en teden. Da bodo rezultati diete čim boljši, ne jejte po 18. uri. Komentar strokovnjakinje: »Banane so dobro sadje in so v urejeni prehrani zaželene. Pomembno je le, da jih ne jeste prepogosto. Priporočila bi jih enkrat na dan. Če jih jeste več, zmanjšajte vnos drugih ogljikovih hidratov.«

DIETA PETIH FAKTORJEV

Dieta traja pet tednov. Vsak dan je treba pojesti pet obrokov v presledkih 2–4 ure. Upoštevati morate značilnosti sestavin za vsak obrok, te so: nizka vsebnost maščob pri beljakovinskih živilih, ogljikovi hidrati z nizkim glikemičnim indeksom, vlaknine, nenasičene maščobe in pijače brez sladkorja. Petkrat na teden je priporočljivo telovaditi vsaj 25 minut. Vsak teden si lahko vzamete en dan za odmor. Komentar strokovnjakinje: »To so smernice zdrave prehrane, ki bi se jih morali držati vsi, ne le tisti, ki hujšate. Poudarila bi, da je treba vsak dan pojesti še vsaj dve porciji zelenjave.«

MOŽNI KRIVCI ZA POVEČANO TELESNO TEŽO

Za povečanje telesne teže so lahko kriva pusta živila (živila brez maščob – vse sadje, zelenjava razen avokada, koruze, malo maščob ima tudi belo meso, nekatere ribe, posneti mlečni izdelki), saj se kmalu po zaužitju pojavi občutek lakote. Zelenjava, ki ni pridelana ekološko, lahko vsebuje preveliko količino toksinov. Če vam ob uživanju zelenjave ne uspe shujšati, so toksini skoraj zagotovo pravi razlog. Preskakovanje obrokov ni dobra ideja, saj se bo hitrost presnove zmanjšala. Sadni sokovi vsebujejo fruktozo, zato vam bo uživanje slednjih spremenilo apetit. Bolje je jesti sadje in piti rastlinske čaje. K povečanju telesne teže prispeva tudi gledanje televizije, saj so znanstveniki ugotovili, da se srčni utrip, krvni tlak in presnovna dejavnost med gledanjem televizije tako zelo zmanjšajo, da na uro porabimo kar 20 do 30 kilokalorij manj, kot če bi samo mirno sedeli. Zredite se lahko tudi, če ste izpostavljeni prevelikemu stresu. Stres je namreč povezan z izločanjem hormona kortizola, ki je povezan s skladiščenjem maščobe, zlasti v trebušnem predelu. K povišanju teže pa lahko prispeva tudi pomanjkanje spanja, saj je nespečnost povezana s predelavo ogljikovih hidratov in upočasnjevanjem presnove. Prej se odpravite k počitku.

Več si lahko preberite na: www.prehrana.info, www.mojplanet.si , www.toa-darma.com , www.cokolade.si , www.lifestyle.enaa.com, www.viva.si.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR