Da bi vam to uspelo, mora biti vaša športna dejavnost zabavna in morate imeti motivacijo. Začnete lahko z vsakodnevnimi sprehodi, ki jih boste kasneje nadgradili s hitro hojo in nato s tekom. Če raje telovadite v družbi, si izberite skupinsko vadbo ali fitnes. Ni pomembno, kakšna je vaša športna dejavnost, pomembno je, da jo izvajate redno.

Kako se motivirati?

Telovadba naj vam bo v veselje, zato izberite tisto vrsto telovadbe, ki vas zanima, ki vam je všeč in ne telovadbe, ki ni po vašem okusu. Ne obupajte prehitro. Vsak začetek je težak. In če vam na začetku ne bo šlo, to ne pomeni, da telovadba ni za vas. Potrebujete le nekaj več časa, da jo osvojite. Pripravili smo še nekaj trikov, ki vam bodo morda pri dvigu motivacije prišli prav.

1. V dvoje je lažje. Poiščite si vsaj enega partnerja za šport, ki namerava to početi resno. Tako boste drug drugega spodbujali in se hkrati dokazovali. Prav tako, če se odločite za skupinsko vadbo, pojdite skupaj s prijateljem.

2. Postavite si realne cilje zase. Sami najbolje poznate svoje telo. Ne zastavite si previsokih ciljev na začetku. Raje jih postopoma višajte. S pomočjo ciljev boste lažje spremljali napredek in obdržali motivacijo (npr.: cilj – preteči 5 km).

3. Začnite počasi in se ne ozirajte na druge. Vadite tako intenzivno, da se boste dobro počutili. Ne primerjajte se z ostalimi. Imejte svoj tempo in intenzivnost vadbe.

4. Preizkusite različne športe (hitra hoja, tek, kolesarjenje, skupinske vadbe, fitnes, plavanje …) in izberite tistega, v katerem najbolj uživate.

5. Ko vam primanjkuje motivacije, poskusite drugo vrsto športne aktivnosti ali zamenjajte prostor, kjer vadite. Poiščite in napišite si kakšen motivacijski verz ter si ga prilepite v sobi na vidno mesto, da vas bo vedno motiviral.

Nekaj predlogov motivacijskih stavkov
Nekaj predlogov:

  • Za dosego cilja je želja ključna sestavina in če ga res hočeš doseči, naj ne bo edina!
  • »Na poti proti uspehu gremo nujno skozi neuspeh.« (Mickey Rooney)
  • »Ljudje pogosto pravijo, da motivacija ne traja. No, tudi umivanje ne, zato pa ga priporočamo dnevno.« (Zig Ziglar)
  • Ko ne veš, kako bi nekaj naredil, se tega preprosto loti.
  • Bolečina je šibkost, ki zapušča vaše telo. (Slogan ameriških marincev)
  • Ko te bolijo noge in telo ter se potiš, potem veš, da delaš nekaj prav. Ne obupaj!
  • Nikoli se ne vdajte. Nikoli, nikoli, nikoli. Nikoli se ne vdajte. (Bear Grylls)

6. Pomislite na rezultate, ki jih bo prinesla vadba. Prinesla vam bo dobro počutje, izboljšanje zdravja, utrjeno telo, boljšo psihično in fizično kondicijo, več energije …

7. Poslušajte svojo priljubljeno glasbo, saj vas bo spravila v dobro voljo. Hkrati ob tem izgubite občutek za čas, saj misli preusmerite drugam.

Glasba med športom

8. Zaslužite si počitek, zato ne pretiravajte. Po telovadbi si privoščite počitek, druženje s prijatelji.

9. Kupite si športno uro in tako spremljajte čas, intenzivnost, količino vadbe, porabljene kalorije in svoj napredek. Vsak dan se bo opazil napredek in to vam bo dalo novo motivacijo za naprej.

Športna ura

10. Določite dneve in ure, ob katerih boste vadili,in si jih zapisujte na koledar. Tako boste tudi lažje usklajevali druge obveznosti.

11. Imejte primerno opremo, saj boste le tako lahko uživali v izbrani športni aktivnosti.

12. Pozitivno razmišljajte o vadbi in vadite z veseljem.

13. Za trdo delo si dajte nagrado. Nagrada naj bo takšna, da vam bo dala še dodatno motivacijo za nadaljnjo telovadbo (npr. nove športne superge).

Sodelujoči strokovnjakinji: Mateja Jelševar, vaditeljica plavanja, trenerka rokometa, reševalka iz vode, vaditeljica plavanja dojenčkov, Športno društvo LUMSI, fitnes Spin, in Katja Zupan, prof. športne vzgoje, medicinska sestra, vodja FITPRO izobraževanj.

Prijavi se na novice in vse pomembne informacije boš prejel/a na mail.

PUSTITE KOMENTAR