Že stari pregovori govorijo o tem, da je skupinsko delo produktivnejše, motivirano, ustvarjalno, v primerjavi z delom, ki ga posameznik opravlja sam. Skupinski projekti lahko študentom pomagajo razvijati veščine, ki so v poklicnem svetu vse pomembnejše, kar je tudi eden izmed razlogov, da se jih profesorji radi poslužujejo. Pozitivne izkušnje dela v skupini prispevajo k učnemu uspehu študentov, splošnemu uspehu na fakulteti in pomnjenju.
Prednosti za študente
Študentom skupinski projekti pomagajo razvijati spretnosti na področju sodelovanja in krepiti veščine, ki so pomembne za individualno ter skupinsko delo. To jim omogoča, da:
- rešujejo bolj zapletene probleme, kot bi jih lahko sami;
- kompleksnejše naloge razdelijo na posamezne dele in korake;
- načrtujejo in upravljajo s časom;
- razvijajo boljše komunikacijske sposobnosti
- delijo različne poglede in izboljšajo razumevanje s pomočjo razlage in razprave;
- združujejo znanja ter veščine;
- prevzemajo odgovornost in jo pričakujejo od drugih;
- so deležni skupinske podpore ter spodbude za tveganje;
- razvijajo nove pristope k reševanju razlik;
- vzpostavljajo skupno identiteto z drugimi člani skupine;
- razvijejo lasten glas in poglede v odnosu do vrstnikov;
- prejemajo in dajejo povratne informacije o uspešnosti;
- najdejo učinkovite vrstnike, ki jih lahko posnemajo.
Potencialne učne koristi skupinskega dela so pomembne, a samo dodelitev skupinskega dela še ni zagotovilo, da so cilji lahko doseženi. Skupinski projekt se izjalovi, če ni zasnovan, nadzorovan ter ocenjen tako, da spodbuja smiselno timsko delo ter poglobljeno sodelovanje.
Prednosti za profesorje
Predavatelji skupinam študentov pogosto lahko dodelijo zapletenejše naloge, kot bi jih lahko posameznikom. Skupinsko delo pogosto prinaša več nepredvidljivosti pri poučevanju, ker skupine lahko različno pristopajo k nalogam ter reševanju težav – na nove, zanimive načine. Slednje je za profesorje lahko zelo dobrodošla sprememba. Skupinske naloge so izjemno uporabne, kadar obstaja omejeno število izvedljivih projektnih tem, ki jih je treba razdeliti med študente, obenem pa zmanjšajo število končnih izdelkov, ki jih mora učitelj oceniti.
Profesorji bi morali – ne glede na prednosti v smislu poučevanja – poskrbeti za to, da se kot skupinsko delo dodeli samo tiste naloge, ki lahko resnično izpolnjujejo učne cilje ter so primerne za sodelovanje. Zavedati se morajo, da skupinski projekti lahko povečajo obseg njihovega dela v različnih obdobjih znotraj semestra in da lahko vodijo do večje zapletenosti pri ocenjevanju.